Uponor Cosy repeater - findes der en derude?

Hej! Vi fik i 2006 installeret et Uponor Cosy gulvvarme system, som desværre nu er udgået.

De seneste par år har vi dog døjet med, at de bageste rum i huset (i forhold til placering af selve systemet) ofte er enten iskolde eller meget varme, og termostaten reagerer ikke, uanset hvad vi gør. Vi har prøvet alt muligt, skiftet batterier (de rigtige) flere gange, har af- og geninstalleret termostaterne, tjekket at de reagerer ude hvor selve systemet er placeret, har haft en VVS-mand til at tjekke selve systemet (rørerne osv.). Alt uden held.

Så vi er nu kommet frem til at det må være signalet, der er dårligt, og vil gerne prøve at løse problemerne med en repeater.

Man kan desværre ikke købe reservedele til systemet længere! (Selvom jeg synes, at det er ringe service fra producentes side, eftersom et gulvvarme system burde supporteres i en længere årrække efter køb).

Eneste anden løsning, vi har fået serveret, er at installere et nyt system. Men det kan ikke være rigtigt! Ergo, er der en, der ligger inde med en gammel reservedel, så vil vi meget gerne kontaktes! Det drejer sig altså om en repeater til Uponor Cosy!

Alternativt - kan der bruges en repeater fra en anden leverandør til dette system?, hører vi også gerne fra dig.

På forhånd tak - og krydser fingre! :-)
MVH
Lene
Hej! Vi fik i 2006 installeret et Uponor Cosy... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tror desværre jeg bliver nødt til at forlænge. Skal op på loftet ude fra vores garage og den vej for st komme tættere på den bageste ende af huset, da kedlen står derude...ikke helt optimalt :-/

Tak for svar!!
Skrevet af LeneHG på 14 jan 2014 08:23
Gammeldags termostater??
www.dk.private.danfoss.com/Content/...SIT96.html 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er vel kun, hvis man har radiatorer?
Skrevet af LeneHG på 14 jan 2014 08:49
Det er vel kun, hvis man har radiatorer?
Nej, der findes også nogle der dutter på gulvvarme, hvis det er det du "fisker" efter ??? 
 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Hvis jeg søger på "Uponor repeater" får jeg en del hits. eks http://www.lavprisvvs.dk/shop/uponor-repeater-243536p.html
Desværre ikke helt billigt.
Og hvis i kontakter Uponor kan de vel sige om det virker med jeres system. jeg vil tro det bare er en "dum" repeater.
Ifølge uponor skal de passe til det aktuelle system...:-/ ..... Men har muligvis fundet den rette i England. Men ja, dyr!
Undskyld min uvidenhed....men skal de så sætte ude på selve anlægget?
repeateren skal bare sættes i en stikkontakt et sted midt imellem, så den forstærker signalet. den kan godt gemmes væk. det billigste ville nok være at prøve med en ekstern antenne. evt prøve om du kan låne en af en VVS-er eller en der har et tilsvarende setup.
Tak for alle jeres svar! Og engagement.... :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis