AEG Opvaskemaskine

Hejsa
Jeg har en AEG opvaskemaskine (AEG Favorit 88010, delvist integreret) som ikke længere tørrer ordenligt. Vandet er varmt nok under opvask, og der er justeret for afspændig. Jeg har en ide om at det er en ventilator, eller måske noget i et printboard der er gået.
Jeg har talt med en tekniker for AEG, men han kunne ikke rigtig hjælpe udover at det ville koste over 2000 at få lavet.

Hvordan kan man udlæse fejlkoder på sådan en maskine?

Den er 6 år gammel, og ser stadig gangske pæn ud. Jeg kvier mig ved at skulle af med 4-5000 for en ny. Det bliver også svært at finde tilbud på en delvist integreret. Ved fuldintegreret skal jeg have fat i Invita for at købe ny frontplade - og de er nok ikke billige heller.
Jeg har mod på selv at skifte noget mekanisk i maskinen. Har set at en ventilator koster omkring 1000 hos Electrolux.

/T

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kunne det tænkes du ved et uheld har fået valgt et program hvor tørring ikke er inkluderet ???


På min gamle Vølund kan tørring fravælges på alle programmer.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hejsa
Nej, for jeg har prøvet alle programmer ;-) Det er ligesom den varme luft der genereres med det varme opvaskevand ikke suges væk. Det bliver bare i maskinen og kondenserer efterhånden.

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Skrevet af Tosch på 14 jan 2014 11:59
Hejsa
Nej, for jeg har prøvet alle programmer ;-) Det er ligesom den varme luft der genereres med det varme opvaskevand ikke suges væk. Det bliver bare i maskinen og kondenserer efterhånden.
Øh jo.  Men har du en betjeningsforvirring til maskinen ??? Ellers bør vi nok have fundet en frem, før maskinen dømmes øg. 

Glemte helt og fortælle men ikke kan læse fejlkoder ud som på en bilmotor. Men hvis "hjernen" bag finder noget unormalt, viser den det i displayet som en kode der kan findes ud af hvad betyder, i betjeningsforvirringen.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej
Ja, jeg har læst betjeningsvejledning og de sparsomme fejlmeddelelser. Omkring manglende tørring ar det nogle gange manglende afspændingsmiddel der kan være fejlen. Der bliver heller ikke vist en fejlkode - det var det jeg ville høre om der var nogen der vidste om man kunne få frem vha. af en eller anden tastekombination.


 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Skrevet af Tosch på 14 jan 2014 15:36
Hej
Ja, jeg har læst betjeningsvejledning og de sparsomme fejlmeddelelser. Omkring manglende tørring ar det nogle gange manglende afspændingsmiddel der kan være fejlen. Der bliver heller ikke vist en fejlkode - det var det jeg ville høre om der var nogen der vidste om man kunne få frem vha. af en eller anden tastekombination.
Hmm, jo ja og nej. 

Har ikke oplevet på nogen maskiner, man med nogen speciel tastekombination kan få fejlmeddelelser "læst ud". Det stod nok også i betjeningsvejledningen hvis det er muligt, vil jeg umiddelbart formode.

Manglende afspændingsmiddel har jeg heller aldrig hørt om kan være skyld i manglende tørring. Men ved dog ikke alt.

Hvis ventilatoren kører og der er varme på varmelegmet, vil jeg også formode den kan tørre, men det er måske ikke tilfældet ??? 

At så jeg sparsommelige sjæl, har koblet tørring fra og kun vasker op om aftenen så lågen kan stå på klem natten over og postelinet derved tørre ved naturlig fordampning. Det er så en hel anden sag.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Hej
Nej den tørrer ikke så jeg tror det er ventilatoren.
For at undgå for meget fugt i indeklimaet - så er det en funktion jeg ikke vil undvære. Samlet set bruger en maskine kun for omkring 2kr par vask.

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Skrevet af Tosch på 21 jan 2014 11:38
Hej
Nej den tørrer ikke så jeg tror det er ventilatoren.
For at undgå for meget fugt i indeklimaet - så er det en funktion jeg ikke vil undvære. Samlet set bruger en maskine kun for omkring 2kr par vask.
Jo ja. Man kan, mig bekendt, høre ventilatoren kører når tørringen starter uden for kabinettet på alle opvaskere, også de mest støjsvage. 

Fejlfinding og reperation kræver at man ved og dermed viden. Tro dut'ter ikke inden for den disiplin !!!   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej med jer

Dette er ganske vist et gammel opslag jeg kommenterer på, men skulle dette blive læst kan jeg henvise til vores hjemmeside under fejlkoder http://reservedele.nu/tips--tricks/fejlkoder.aspx, her kan I finde en del hjælp, hvis I skulle havne i tilsvarende situation.

Finder I ud hvilken reservedel der er defekt via fejlkoden, sælger vi de fleste og vil rigtig gerne hjælpe dig med at få den rette..

Finder I ikke fejlkoden, så ring, så ser vi hvad vi kan gøre..

God dag til alle jer gør-det-selv folk!

/Sara

reservedele.nu
AdminE er adviseret om denne (nasse)-reklame.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

En gammel tråd, men ville lige give mit input med hvis andre skulle finde tråden og havde varmeproblem.
Har en AEG 40850 fra 2004 der har haft et problem med periodevis mangel på varme.
I 2007, mener jeg det var, måtte jeg lodde en kobberbane på printet, et kendt problem, den har virket lige siden.
For et par måneder siden begyndte den så at have problemer med at varme, men kun en sjælden gang.
Det blev oftere og oftere med tiden, og nu ville den slet ikke varme mere. I går skilte jeg den så ad igen og fandt en koldlodning på det ene ben til relæet.
Det kan jo forklare at det kun var en periodisk fejl. Det er en gammel maskine, men den vasker fint, og får lige en chance mere. :-)
Har kun prøvet den en gang siden, og der virkede det hele som det skulle. En yderst let operation de fleste gør-det-selv folk kan klare, endda uden at flytte på maskinen.
 

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis