Dæmpbar LED GU10

Hej alle

Jeg står og skal have monteret spots i børneværelset samt køkkennet. I den forbindelse vil jeg gerne have monteret LED.

Jeg har fundet disse, som jeg overvejer at bruge: http://www.medialys.dk/pi/Daxtor_ha...1_192.aspx

Men... De LED pærer der skal monteres, skal kunne dæmpes. Jeg har ladet mig fortælle, at det langt fra er alle, som kan det.

Nogle som kan anbefale nogle?

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du kikker på den hjemmeside, du henviser til, kan du finde LED spots, der kan dæmpes.

fase
Prøv at kigge lidt på ældre tråde. Det er rigtig mange med præcis samme spørgsmål om valg af LED, og det sidste 1½ år har anbefalingen stort set altid været det samme.

Mht. selve spottet, er du nødt til at fortælle hvad de skal monteres i, hvor meget plads der er, og om der er dampspær og isolering over.
Okay. Det gør jeg så

De skal monteres i gips loft. Der er faktisk ingen begrænsninger for pladsen. Der er isolering ovenpå, men forventer at skulle bruge safebox.
Jeg kan se, at mange spots, har en membran til når man bryder dampspærren.
Det ville være smart om du kunne undgå at bryde dampspærren, da safebokse både koster penge og tid i indkøb og installation. Der er masser af fine spots derude der kan indbygges direkte i isoleringen.

Sørg for at købe nogle hvor der er god plads til pæren, når du nu alligevel har masser af plads.
Annonce
Jeg må se hvad jeg kan finde
Pillehave har en pointe med det med pladsen til pæren. Mange af de dæmpbare LED er længere end almindelige halogenpærer, og de kan ikke sidde i de helt lave spots.
Se også efter hvilket krav producenten stiller til kablet. Nogle spots kræver varmebestandigt kabel, andre (typisk dem hvor forbindelsesboksen ikke sidder direkte på spottet) har kun krav om 70 graders kabel, hvilket almindeligt installationskabel er. Der kan spares lidt på den konto, da det varmebestandige kabel er ret dyrt.
Hej Mads Nielsen
Det er vigtigt man vælger den rigtige LED pære, både med hensyn til dæmpning, men også med hensyn til selve lyset.
Vi fører en del dæmpbarer pærer og vi skriver altid under produktet hvilken type dæmper den er blevet testet med.
Men vi ved at markedet for de dæmpbare LED pærer kan være svært at finde ud af, og derfor tilbyder vi 30 dages fuld returret, selvom man har testet om pæren virker.
Du kan se mere her: http://www.dioder-online.dk/led-spot-paerer/gu10.html

Skriv endelig hvis der er noget jeg kan hjælpe med .

God aften.

Venlig Hilsen

Stefan Mougaard Olsen

Indehaver

www.Dioder-Online.dk
Stefan, blot for du skal vide det, så er det ikke god stil at bruge dette forum til at reklamere for sin virksomhed.

Det står også i forummets regler pkt. 7 http://www.lav-det-selv.dk/OmLDS/Ordensregler

Du tilbyder godtnok din assistance - fint nok - men når vi så ligepludselig har 20-30 virksomheder, der besvarer indlæg med at tilbyde deres assistance, så mister forummet almindelige læseres interesse.

Også god aften til dig.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis