Flexibatts vs. Handybatts

Hej

Jeg skal lige høre om der er nogen her inde som kan fortælle mig forskelen mellem Flexibatts og Handybatts(A-Batts) fra Rockwool. Det eneste jeg kan se er målene og prisen, men er der andre ting som der er forskel på ?

Mvh
Lars

Mhv.
Lars
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flexibatts har to fleksible sider, som er lidt lettere at trykke sammen. Afhængigt at tykkelsen kan de flekse op til 40 mm. Hvis du skal isolere mod noget, som er skævt/ujævnt, kan det måske være en fordel.
Jeg har selv netop isoleret mit kælderloft, og her har jeg brugt a-batts. Det tager måske lidt længere at skære til, men da min arbejdsløn ikke koster noget, så jeg ingen grund til at ofre ekstra på flexibatts.

Jeg synes bedst om flexibats, de kan bære sig selv, indtil man får sat dampspærre op, eller hvad der nu skal til.

Jeg synes også flexibats, er mere behagelig at bruge.

Der er ikke nogen isoleringsmæssig forskel på Flexi og Handy. Flexi-bats er under produktionen blevet trykket af en rulle. Handy-bats sælges til en lavere pris, da de kun fås i en bredde, hvor produktionsbåndets bredde udnyttes bedst, så der ikke er en masse fraskær der skal i knuseren og smeltes om.
Har det fra en, der har arbejdet i produktionen hos Rockwool.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Hej Larsgrau

Ellers er der et andet alternativ: Knauf-isolering.

Det bliver mere og mere brugt blandt håndværkere, af 2 grunde:
Det er en smule billigere end Rockwool og Isover
Men vigtigst, så klør og kradser det ikke nær så meget som de to andre alternativer. Hvilket gør at man som håndværker faktisk kan holde ud at gå og isolere en hel dag.

Venlig hilsen
Peter Jørgen

www.peterjorgen.dk
Peter Jørgen - Design og Rådgivning
Udarbejdelse af byggeansøgninger
Hej Peterjorgen

Jeg kan ikke finde dem til en pris der hedder 25 kr pr m2. men hvis du har et sted hvor man kan det, vil jeg gerne have et link

Mhv.
Lars

Hvilke tykkelse drejer det sig om, har set 95mm knauf til under en tyver pr m2.

Jeg brugte Knauf til at efterisolere på loftet, behagelig at arbejde med ikke noget der klør.

Jeg synes det er lidt svære at skære til, men rigtig nemt at rulle ud, om det dur hvis det skal kunne holde sig selv, inden der kommer beklædning på ved jeg ikke.

Jeg har læst et par indlæg, hvor folk var utilfredse med Knauf, bla. fordi det ikke fik den lovede tykkelse.

Det jeg har brugt, har fint fået den fulde tykkelsen, endda lidt mere, og ret hurtigt efter det var rullet ud.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis