Rensning af Orlan 25KW (Super)??

Hej.

Jeg har en Orlan 25KW (SUPER).
Når jeg skal rense mit fyr, så er der lavet en pind som man skal hive frem og tilbage. 
Og her kommer mit spørgsmål. 

Er det nok? Eller burde man ta' låget af og rense ned i rørene?

Da fyret var nyt bulrede det rigtig meget når den underforbrændte, men det gør den ikke mere...Nogen der ved hvad det kan skyldes????
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Korte udgave, ja og lidt mere luft bør tilføres..

Men så simpelt er det naturligvis ikke.  Det er praktisk taget kun de indvendige flader i rørene der suger varmen ud af røgen, derfor skal kun de rengøres for max. effektivitet.  Du bør dog med jævne mellemrum kontrollere "kostene" i rørene for slidtage.

Og lufttilførslen. Har du for nyligt renset blæserhjul og luftkanaler for støv ? En kompressor og støvmaske er lige værktøjet for/til den operation.

Husk gammelt tøj, du bliver mow baskidt, som man siger her på egnen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nu har jeg prøvet at pille toppen af fyret... Synes ikke rigtig at der er noget at se...
Skrevet af the_partyman på 12 jan 2014 17:41
Nu har jeg prøvet at pille toppen af fyret... Synes ikke rigtig at der er noget at se...
Tænd lyset i underforbrændingsrummet, hiv "kostene" ud af rørene og kik i hullerne. Hvis de er nogenlunde rene er "pindsvinet" ok. Du kan jo også bevæbne dig med en skydelærer og ..........  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af the_partyman på 12 jan 2014 18:06
har prøvet at tænde underforbræning og kigge ned i rørene. Jeg kan ikke se noget lys dernede...
Da ikke en lampe bag i underforbrændingsrummet, der lyser op af ??? 



Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
nej det har jeg ikke prøvet
Skrevet af the_partyman på 12 jan 2014 18:30
nej det har jeg ikke prøvet
Nåååååååååååååååååå'e. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis