ratslør i ford mondeo 1,8

Hvad er der galt når jeg kan dreje rattet 2 cm til hver side med slukket  og startet motor, det gør ingen forskel om den er startet eller slukket. Jeg skal også helst have en ok forklaring på hvad jeg skal gøre for jeg ved ikke en dyt om det. Jeg har undersøgt om der er slør i lejrer og bærekugler og jeg mener ikke at der er noget.

jole
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så skal du nok bare køre til mekaniker nej har du haft hjulet løftet fri af jorden? Hvis der kan mærkes slør med hænderne i en kl 12 og kl 6 position på hjulet kan det være hjulleje eller bærekugle hvis der kan mærkes slør i kl 3 og 9 kan det være din styrekugle eller styrestangsforbindelsen ind i tandstangen. Hvis der ikke findes noget slør der i begge sider kan du undersøge om rat krydset har slør. Altså det kardanled der går fra ratstammen ned til tandstangen. Det er nok inde i bilen nede ved pedalerne i din. Hvis ikke den også har en ude i motorrummet.

Når du har konstateret hvor sløret kan være så fortsætter vi


 

Har du kigget inde de pedalerne? Ellers kig ned der hvor ratstammen kommer ud i motorrummet. Den skal gå ned ovenpå tandstangen.


 

Nej jeg har ikke tjekket inde i bilen,gør det lidt senere på dagen, kan man skifte knokkelleddet eller hvad

jole
Er de 2 cm målt yderst på ratkransen. Hvis ja så tror jeg ikke der i noget i vejen med den. Det kunne jeg også på min forrige Mondeo. Det var en årgang 1997 som jeg havde i 11 år. Og det var der alle årene og ikke bemærket som usædvanlig af mig eller værksted.
Annonce
Det er nok nemmest hvis du har en til at hjælpe dig med at dreje på rattet mens du kigger.


 

Svar til henrikh29 de 2cm er målt lige inde bag ved blinklysarm,jeg syntes at det er meget ratslør,det er forresten kun til venstre slørret er

jole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis