Mail problem

Grundet min nye pc til tider underlige opførsel, kan jeg ikke modtage eller sende mails !
33 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Håndværkeren på 11 jan 2014 03:09

Grundet min nye pc til tider underlige opførsel, kan jeg ikke modtage eller sende mails !


Håndværker, hvilket styresystem og mailprogram bruger du?



fase
Skrevet af Håndværkeren på 11 jan 2014 12:13
Windows 8 og min mail er forsvundet ud i det blå !
Og min PC reparatør kommer først hjem fra ferie d. 20 / 1- 2014

Men en betingelse er at vi får at vide hvilket mailsystem du bruger - selv bruger jeg Incredimail - men de mest almindelige er nok Outlook express og Outlook.

Brug derefter din ven - Google til at søge efter opsætning af e-mail og find det program du bruger.


Der skal du gå ind og definere indgående og udgående server samt din mailadresse.
De kan oplyses af din internetudbyder - hvis du bruger den e-mail-adresse de har givet dig.
De står sandsynligvis også i de papirer du har fra din internetudbyder.


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der findes to mailtyper.

WEB mail (f.eks. Gmail, Yahoo, Outlook.com...etc) som du blot åbner i din Internet Explorer, Firefox eller lignende.

Så er den mailadresse der leveres af din internetudbyder. Det er typisk en såkaldt POP mail som kræver et program på computeren.

Windows 8 har ikke sådan et program som standard, så det skal du selv installere.
Det kunne f.eks. være Windows Live Mail (link) eller Thunderbird (link).
Begge er gratis og forholdsvis lette at gå til.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Jamen jeg søgte på Google og fandt en enkelt jeg kunne bruge, så nu skulle der være hul igennem igen for jeg har været inde og ændrer i min personlige side her på LDS.
Windows 8. er det værste der nogen sinde er udkommet fra Microsoft, og de er heldigvis godt selv klar over fadæsen. Windows 9 skulle være på trapperne og det skulle være som eks. Windows 7.
Det største udfordring brugerne har med Windows 8 er ofte brugerfladen, der er meget anderledes en Windows 7. Men det er let at ændre. Download og installer ClassicShell http://www.classicshell.net/, så bliver brugerfladen næsten som Windows 7.
Skrevet af Håndværkeren på 12 jan 2014 00:49

Jamen jeg søgte på Google og fandt en enkelt jeg kunne bruge, så nu skulle der være hul igennem igen for jeg har været inde og ændrer i min personlige side her på LDS.

Windows 8. er det værste der nogen sinde er udkommet fra Microsoft, og de er heldigvis godt selv klar over fadæsen. Windows 9 skulle være på trapperne og det skulle være som eks. Windows 7.

Nej win8 fungerer udmærket, men der er intet mailprogram med og POP3 kontoer kan ikke oprettes  i Win8, men kan oprettes på skrivebordet og tilgås fra en flise i.

Hvis du kan vente til jeg kommer hjem i aften og sender mig en PM med dit tlf. nr., skal jeg sætte mig i forbindelse med dig og hjælpe dig med at oprette din mail.




fase
Hej Fabrin, og tak for tilbuddet
Jeg fandt ud af at det goe gamle Outlook.dk virker på Windows 8 den kender jeg godt, så det blev min nye. 

Og til dig Henrik, jo den kender jeg godt og den ligger også på det der åndsvage start skrivebord der er beregnet på en berørings skærm, men på Microsoft ved de ikke at vi danskere skal give 2,5 firlængede bondegårde for sådan en skærm af en ordentlig kvalitet. Da jeg sidste år købte den nye pc, fortalte sælgeren mig godt nok om Windows nye tiltag, men han havde kun en skærm af en kvalitet han ville sælge og den kostede mere end hvad jeg gav for min nye pc. Det var en SONY til lige knapt 9000,00 kr. lidt over mit buget
Skrevet af Håndværkeren på 12 jan 2014 14:21



Hej Fabrin, og tak for tilbuddet



Jeg fandt ud af at det goe gamle Outlook.dk virker på Windows 8 den kender jeg godt, så det blev min nye. 







Og til dig Henrik, jo den kender jeg godt og den ligger også på det der åndsvage start skrivebord der er beregnet på en berørings skærm, men på Microsoft ved de ikke at vi danskere skal give 2,5 firlængede bondegårde for sådan en skærm af en ordentlig kvalitet. Da jeg sidste år købte den nye pc, fortalte sælgeren mig godt nok om Windows nye tiltag, men han havde kun en skærm af en kvalitet han ville sælge og den kostede mere end hvad jeg gav for min nye pc. Det var en SONY til lige knapt 9000,00 kr. lidt over mit buget

Outlook er jo normalt et betalingsprogram. Eller mener du, det der førhen hed Hotmail.com. Det er nu blevet til Outlook.dk eller Outlook.com, men de er begge webmail programmer, ligesom gmail.com og andre.  Jeg kan da anbefale gratis mailprogrammer Microsoft. Encredimail kan jeg på ingen måde anbefale af den grund at det medbringer så meget andet junk, som sløver computeren. 

Jeg gad nok vide, hvor du køber dit computergrej, for den pris, du nævner, kan man da nemt købe trykfølsom skærm til. Man kan blive "afhængig" af sådan en, når man lige har vænnet sig til den. 

Jeg har lige kikket på Elgiganten, som har en pegeskærm/trykfølsom skærm til under 2000 kr., hvis du kun køber en ad gangen .








fase
Der er yderligere 23 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis