Knob og fortøjning

Her er lidt forskellige knob og forskellige måder at fortøje på.

Nogen af dem står ikke i "bogen" - men det er jo godt at være omstillingsparat. og prøve noget nyt.






















Det er pensum til næste gang i "praktisk sømandskab" - vi ses Onsd kl 14:10 lokale 3a

Husk at øve jer.

Hilsen lærern.

To ulykker kommer sjældent alene.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm, de fleste er vist det man med et pænt ord kalder "fruer".  Og resten "overbygninger".

 Og så skal læren også lige vide, at det nederste billede er uden for pensum.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg kan ikke lade være med at tænke på legendariske Nord Vest Jensen fra min søfartsskoletid. Han fortalte tit, at han var ved at skrive en bog, der hedder "Elevknob". Og så takkede han for inspirationen. Det var ikke ros! Jeg tror han kunne finde inspiration og illustrationer i dine billeder.

En anden af mine gamle lærere, Hr Andersen, havde en anden udlægning af teksten. Når den stakkels elev ved tavlen havde forvildet sig ud ad en gevaldig blindgyde når dagens lektie skulle gennemgås, så sagde han ofte:
Ikke alt godt er nyt, ikke alt nyt er godt. Dette her er nyt, men ikke godt. Skulle vi ikke prøve noget af det gode gamle.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis