Komponent til at lade telefon med varme.

Hej derude.

Jeg er temmelig frilufts interesseret og ville gerne lave en gadget så jeg kan lade min telefon via varme når jeg er på farten ligesom man kan med en BioLite.

Jeg stødte på denne video:
http://kipkay.com/episodes/charge-y...with-fire/ og det ser ret fedt og simpelt ud. Er der nogen der ved hvor jeg kan købe sådan et komponent og ved hvor mange man eventuelt skal bruge for ikke at få en vanvittig lang lade tid til en iphone 5.

Meld evt. ind hvis i har et andet billigt projekt så jeg kan få ladet min telefon 

Venlig hilsen Christian Clausen
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med et lille solcellepanel?

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Dit link duer ikke.

Hvad hedder komponenten ???

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg går udfra det er denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=yNDxkXVjRFU&feature=youtube_gdata_player
Det er en lille termoelektrisk generator på cirka 40x40 mm. Kan ikke umiddelbart finde den på en dansk side.
Det er lige præcis den subwoof
Annonce
Ja, den her er nok nemmere at finde: www.youtube.com/watch?v=Z_JI2Rvdzqs 

Men der kan selvf. ikke laves mad over den himstragims.

Må nok erkende jeg aldrig har hørt om en sådanne. Holder dog ørene åbne hvis ...........

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Åh, det er sgi da sådanne en dæwl, er det ikke: www.elektronik-lavpris.dk/c4260/Kom...elementer/ 

Mvh. Leif.

Onliner:
Uuh det ser også sjovt ud med den lommelygte..
Men jo det er da ganske rigtigt sådan en dæwl De er godt nok dyre ! Men tak
Prøv at søge efter peltier element på ebay, der er priserne lidt mere humane. Eller find en køletaske til 12V, så får du også en køleplade med.

Du skal være opmærksom på at der skal en del temperaturfoskel til, for at give en fornuftig strøm.

Udvikling af embedded elektronik til industrielle løsninger: www.FAVetronics.dk

Du må ha lidt tøris med. Og så ild på den anden side... Så er der da temp forskrln:-P
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis