Frist for klarmelding af byggeri

Hey alle LDS'ere

Vi går med planer om at bygge en garage til opbevaring af bil og diverse:-)

Garagen skal enten bestå af to "rum" (ét isoleret til frostfrit, og ét isolereret til opvarmning) - eller af tre elementer (de to førstnævnte + en uisoleret carportdel).

Vi vil helst den sidste løsning, men vurderer ikke umiddelbart at der er finansielt grundlag for hele løsningen nu. Og her kommer så mit spørgsmål:

Når vi søger kommunen om byggetilladelse - hvor lang tid har man så til at bygge inden man skal klarmelde?

Tanken er, at vi kan starte med at bygge rammerne til den store løsning (fundament, skelet, tag, udvendig beklædning, samt færdiggøre det opvarmede rum) - og først efterfølgende færdiggøre hhv. den frostfrie og den uisolerede del med inderbeklædning, isolering ect.

Grundet placering på grunden, skal den uisolerede del faktisk også isoleres (den skal være BD60) - så vi kan skubbe ca. 30.000 kroner nogle måneder/et år ud i fremtiden´, ved at gøre dette. Disse krav gør også, at vi ikke kan klarmelde byggeriet inden vi er helt færdige.

Kan vi godt lave en ansøgning på den færdige bygning - bygge første del i år - bygge resten næste år, og først klarmelde derefter?

/Netmaster
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det mener jeg ikke der er frist for, jeg byggede noget lignende som det du er i gang med, af ren forglemmelse fik jeg ikke færdigmeldt, jeg fandt så færdigmeldings papirerne 2 år efter, og færdigmelde det så.

Men spørg hos kommunen, mon ikke de er flinke og hjælpsomme.

Men du kan ikke optage et kreditforeningslån, i noget der ikke er færdigmeldt. 

Jeg er heller ikke stødt på en "færdig" frist, men du kan godt støde på en "Påbegyndt inden..." frist, på f.eks et år efter udstedelse af tilladelsen.
Jeg ved ikke om det er kommune afhængigt, så det er nok meget klogt at spørge den rette instans.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Jeg tror ikke der som sådan er en frist.

Jeg bygger selv på 4. År nu og jeg skulle hilse og sige at man sagtens kan optage et kreditforeningslån i noget der ikke er færdigmeldt!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for svar alle:-)

/Netmaster
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis