VVarmepumpe HJÆLP

Hej jeg håber at der er en kvikt person der kan finde hoved og hale i mit vvp problem. Min datter har en Figther 1120 der under varm vand produktion sender meget varmt vand ud i gulvet. Anlægget er udstyret med en trevejsventil Honeywell 4013 hvor indsatsen er skiftet, den skifter tilsyneladende rigtigt (jeg har målt med 2 digitale termometre på trevejsventilen, at radiatorsiden forbliver kold når varm vand produceres). Returen fra vvb ender i et T stykke som også er retur fra radiatorkredsen og samtidig forbundet til en 100 l buffertank. Hvis radiatorkredsens cirkulationspumpe kører, bliver T stykket og radiator kredsen meget varm. Hvis jeg stopper pumpen falder radiatortemp. Jeg har desværre ikke begreb om hvordan man tilsyneladene kan presse varmt vand ind i en kreds der er lukket i den ene ende (trevejsventilen) . Vi har haft 2 vvs folk til at se på det og de har ikke fundet fejl, anlægget har virket rigtigt i flere år men efter at fejlen optrådte har hun fået en extra el regning på 15000 kr og nogle gange haft op til 29 grader indendørs indtil hun lærte at kun tænde for cirkulationspumpen en gang imellem. På forhånd tak  
Hej jeg håber at der er en kvikt person der kan... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
@Nitter:
Jeg kan da heller ikke gå ind og spise aftensmad og lige se nyhederne uden at du kommer mig i forkøbet!
Jeg er enig i dine betragtninger.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af Chr. på 10 jan 2014 19:29
@Nitter:
Jeg kan da heller ikke gå ind og spise aftensmad og lige se nyhederne uden at du kommer mig i forkøbet!
Jeg er enig i dine betragtninger.

Chr.
Jamen så må det da vægte dobbelt.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Tak for alle de gode råd, i har overbevist mig om at den f---- trevejsventil er synderen. Jeg vil anbefale at den skiftes gerne til en drejeventil som feks. Lk 525 som er en kugleventil og derfor helt tæt. Jeg siger tusind tak for alle bidrag og vil informere om det lykkes. Mvh Poul
Skrevet af Poul79 på 10 jan 2014 20:04
Tak for alle de gode råd, i har overbevist mig om at den f---- trevejsventil er synderen. Jeg vil anbefale at den skiftes gerne til en drejeventil som feks. Lk 525 som er en kugleventil og derfor helt tæt. Jeg siger tusind tak for alle bidrag og vil informere om det lykkes. Mvh Poul
Vi glæder os til du deler ud af gulkornene.

Pøj pøj.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det er en rigtig god ide at skifte til en kugleventil.
Så vidt jeg kan se i et andet forum (se den PM jeg har sendt til dig) skulle en LK ventil være blandt de bedste.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Hej alle. Jeg lovede at komme med en fortsættelse på min datters problem. Hun fik Vølund til at se på det, de kom to mand og efter en del gennemgang konkluderede de at at trevejsventilen var OK men at et T-stykke var monteret forkert fra starten, og det gjorde at returen fra vv beholderen løb i buffertanken. Så kom turen til at overbevise smeden at han havde lavet det forkert fra starten i 2007, det var ikke let, han forsøgte at overbevise Vølund om at de ikke havde ret og man " bare skulle lave en styring til cirkulationspumpen så den ikke kørte når vv blev produceret" . Efter flere uger gik han dog med til at flytte T-stykket,det var i forgårs og så skulle alt være i orden troede vi. Tolv timer efter virkede fyret slet ikke og gik i fejlkode hele tiden, overtryk ventilen blev udløst mm. Nu har Vølund været derude igen og det viste sig at smeden havde glemt at åbne for to ventiler så vandet ikke kunne cirkulere. Undskyld har en smed ikke et ansvar, han har i hvert tilfælde været et meget dyrt bekendskab. Nå men det ser ud til at køre perfekt nu, og sikkert meget mere økonomisk.Tak for alle gode råd, der var faktisk også nogle der sagde at det var forkert monteret, og de havde jo ret men det havde kørt i lang tid selvom det havde været meget svært at styre forår og efterår.
De bedste hilsener Poul
Tak for feed back.
Man bliver rystet over, at en smed, som jo er fagmand, ikke kan finde ud af at lave tingene rigtigt.
Håber det spiller som det skal fra nu.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tja, det er forhåbentelig sidste gang i bruger det firma. Men det var da godt i endelig fik det til at køre.

Takker for opdateringen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis