PCB screening af hus. Hvem gør det??

Hej LDS
Det er lykkedes diverse medier at skræmme mig fra hvid og sans mht evt forekomst af giftstoffet PCB i vores hus.

Jeg kan læse en masse om hvad det er og hvor det evt er på nettet, men kan kun finde enkelte firmaer i København der laver screeninger af bebyggelser.

Nogen har kendskab til et firma der kan lave denne analyse. Helst i nærheden af Skive, Midtjylland

mange tak
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja ja klap nu lige hesten, du skal altså prøve at være realist bare en gang imellem. Der findes så mange mystiske gasser og ting i hverdagen både ude og inde så hvis vi vidste det ville vil nok alle bestille alt muligt udstyr for at undersøge om vi mon overlever til i morgen.
Der findes et utal af platten slagere der tjener på andres frygt for det ukendte, så mit råd, klap lige hesten og se om ikke du lever i morgen også.
Prøv at ringe til et lokalt ingeniør-firma. De har sikkert nogen, de arbejder sammen med, de kan anbefale.
Jeg indleder lige med at at fortælle at jeg arbejder hos Rambøll, så der ingen tvivl er om at jeg ikke er uvildig

Jeg ved at Rambøll laver PCB-screening mm. - dog ikke i min afdeling.

Her er måske noget du kan bruge (inkl. en kontaktperson): http://www.ramboll.dk/services/environment%20and%20nature/health%20and%20occupational%20safety/pcb
Jeg indleder lige med at at fortælle at jeg arbejder hos Teknologisk Institut, så der ingen tvivl er om at jeg ikke er uvildig.
(Det er ikke den afdeling jeg arbejder i)


http://www.teknologisk.dk/ydelser/skadelige-stoffer-i-bygninger/pcb/30453,2?cms.query=pcb

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Annonce
Skrevet af ChristianV på 30 mar 2014 10:42

Jeg indleder lige med at at fortælle at jeg arbejder hos Teknologisk Institut, så der ingen tvivl er om at jeg ikke er uvildig.

(Det er ikke den afdeling jeg arbejder i)





http://www.teknologisk.dk/ydelser/skadelige-stoffer-i-bygninger/pcb/30453,2?cms.query=pcb
Jo det er helt fint at du oplyser om det, men du vil jo ikke sælge et produkt bare fordi du arbejder der. Så der er intet ulovligt i at du henviser til firmaet.



Hej
Mange tak for alle jeres svar. Har kontaktet nogle ingeniører og flere kan klare opgaven. F.eks. kan jeg få lavet 2 målinger á 1950 kr pr stk.

Nu har jeg gået og tænkt lidt...:
Lad os antage jeg efter en måling finder ud af mit hus er proppet med PCB gift i luften.

Det øjeblik jeg får dette resultat vil mit hus falde i værdi med det beløb det koster at udbedre skaden!
Er dette ikke korrekt??!

Enten skal jeg med det samme have rensningen foretaget og betale prisen ellers også skal jeg engang sælge huset og trække rensningsprisen fra salgsprisen.
En måling der er positiv på for høj PCB værdi kan man jo ikke bare hemmeligholde for en kommende køber!

Så måske jeg bare skal lade være med at måle og så ellers lufte godt ud i huset...hver dag resten af vores liv. hmmm hvad siger panelet??
Nej der kan vi bare se, du er stadigvæk i live ! Så er du det nok også om 50 år, selv om der skulle være noget i dit hus du ikke er klar over, eller til du igen hopper på medie hesten og tror for meget på hvad der nu er farligt. Lev livet og drop så alle de bekymringer, og skulle du hitte på at sælge huset, behøver du jo ikke skræmme køberne væk vel
... For du får vel også kontrolleret, om der er radon-spærre under dine gulve?

 

Det er der ikke. Der er beton, rockwool batts, stabilgrus
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis