Isolering

Hej igen.

Jeg er skal til at indrette loftrummet, ikke som beboelse, men rummet er så stort at jeg gerne vil anvende det til andet end opbevaring.

I den for bindende skal skråvægge isoleres, monteres dampspærre osv.
Jeg har plads til 160 mm Rockwool i taget. På 1 sal har jeg lagt mere i, både lodret og efterfølgende vandret. Det syntes jeg ikke rigtigt der er plads til på loftet. Derfor:

1: er der nogen af jer der har erfaringer med andre isoleringsmaterialer i en Rockwool, som samtidig fylder mindre?

Der på nettet har jeg fundet lidt forskelligt, men ikke noget om nogen der rent faktisk har brugt det. Artikler om folk der ikke tror på det, er der massere af.

Jeg vil dog alligevel forsøge at være lidt åben om det.

Nogen erfaringer/ ideer?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få de almindelige mineraluldsprodukter med lidt lavere lambda-værdi end standard-produkterne. Isover kan f.eks. fås med lambda 0.032 W/m·K, hvor standard er 0.037 W/m·K. Jeg tror dog hovedsageligt de bliver brugt, hvor der ikke er andre muligheder for at opfylde energirammer, da de er dyrere end bare at ligge mere af standard-produkterne i.

Alt efter hvilken anvendelse du påtænker af rummet, er det ikke sikkert det er rentabelt at øge isoleringen. 160mm til et rum som måske kun er opvarmet engang imellem er sikkert fint. Start med at regne lidt på det.
Kan du ikke bare fore på spærene for at få plads til mere isolering?
Du skal vel alligevel rette op?

Med venlig hilsen
Peter Jørgen

www.peterjorgen.dk
Peter Jørgen - Design og Rådgivning
Udarbejdelse af byggeansøgninger
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis