Flow på gulvvarme

Hejsa. Jeg har lige et spørgsmål omkring gulvvarmeflow.
På mit naturgas fyr har jeg mulighed for at indstille cirkulationspumpen til forskellig indstillinger. ( 50% 60% 70% 80% og 100%.) nu er mit spørgsmål om det bedst kan betale sig at have et langtsomt flow, således at vandet afgiver mest mulig varme til gulvet inden det kommer retur til fyret, eller som flovet skal være hurtigt således at fyret ikke skal varme vandet op så tit, da retur temp jo må være varmere ved et hurtigt flow?
Hejsa. Jeg har lige et spørgsmål omkring... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af fam-noer på 19 jan 2014 07:51
Hvis fyret varmer brugsvandet op, så står det i displayet, så er ret sikker på at det ikke er derfor det starter op.

Sidste år brugte jeg 1380 m3 gas og huset er fra 1967 og er 152 m2, dog med efterisolering og helt nye vinduer og døre.

Der er ikke sluttet varmepumpe på systemet.
Måske er jeg lidt underlig, men du fyrer for 1380 m3 * 3.52 kr = 4857,60 kr, jævnfør OK's prisliste, årligt for et ældre hus på 152 m2. Det vil jeg faktisk syntes er utroligt billigt og kan vel næppe gøres billigere !!!!!!!  

www.ok.dk/privat/bestil/naturgas/

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hmmmmm. Var helt sikker på at gasprisen var en anden. Er ret sikker på at jeg har set gassen til 9,03kr pr. m3 på HMN's hjemmeside. Den udbyder jeg har nu, men hvis det kun er 3,5 kr, så er det da positivt.
Så lige at prisen inkl. afgifter og div er 8,8, det er nok det jeg har set på deres hjemmeside

Hvis du ikke bruger mere i et så stort hus, har du ingen grund til at ville ændre noget, jeg fyrer med træbrikketter og bruger for ca. 5000,00 kr. om året og så varmer jeg knapt 100 m2 op. 

Pausestarten er noget din vvs kan slå fra, ikke noget du skal rode med selv.

@Nitter:
3,52 er prisen uden afgifter.
På samme måde som jeg får strøm til 35 øre pr kWh, men det er uden el- transmissions og andre afgifter.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Jeg kan ikke se i tråden, hvad det er for et fyr. Fabrikat og type. Det vil gøre det lettere at finde en manual at læse i.
Er det et modulerende (variabel ydelse) eller konstant ydelse (on/off).

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er et Vaillant VC 105/3-E.

Aner ikke om det er et modulerende eller konstant ydelse.
Skrevet af Chr. på 19 jan 2014 13:09
@Nitter:
3,52 er prisen uden afgifter.
På samme måde som jeg får strøm til 35 øre pr kWh, men det er uden el- transmissions og andre afgifter.

Chr.
Oh undskyld, den havde jeg ikke lige fanget. 

 Det jeg egentelig er mest ked af, er jeg kunne sige mig selv at prisen er helt urealistisk.  Men man lære, efter sigende, så lang tid man lever.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis