Trådløst signal til TV boks

Nogen der har erfaring med  at sende trådløst til TV boks, frem for netværk fra fibernet ud til hvert rum med tvboks...

Havde selv overvejet en ekstra trådløs router, og  et par accespoints, men ved ikke om det virker optimalt...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg ved er det ikke alle trådløse routete, der kan finde ud af iptv trafikken. Desuden vil alle dine bokse skulle dele den begrænsede båndbredde.

Jeg ville trække kabler. Det er sandsynligvis også billigere - ikke mindst i strøm i det lange løb.

Alternativt skulle homeplugs, hvor man bruger elnettet til at overføre netværkstrafikken virke udemærket.

Men spørg ovre på http://forum.recordere.dk/ - de ved lidt mere om det.
Har faktisk trukket kabler til hvert rum, har rillet et par hundrede meter i huset...

1 x Kat 6 netværk + 1 x Antenne kabe til hvert rum som elektriker forslog, da vi planlagde hvad der skulle trækkes i huset.

Nu viser det sig så at fibernet herude ikke har mulighed for TV via DVB tuner endnu, der er godt nok udtag på fiberboksen, men er kun på prøve stadie pt, og kommer sikkert ikke inden for nærmeste fremtid.

Derfor skulle jeg i stedet for have trukket 2 x KAT 6 kabler til hvert rum i stedet for, 1 til internet og 1 til TV boks, heldigvis er det kun stueetagen jeg har lavet helt færdig endnu, så bliver nok bare trådløst netværk dernede, også bruge de ene kat6 til TV boks frem for internet i stedet for, også husker jeg lige 2 x kat 6 + 1 x antenne til hvert rum i resten af huset, så det er 100% sikret til både fremtidigt mulighed for tv over DVB samt nutidigt med både kat6 til TV boks og netværk.
Sådan ville jeg også selv gøre det.

Går selv og venter på, at der kommer noget dvb på min fiber - indtil da er det tagantenne med coax. Gider ikke have dyre bokse (som låser mig til en bestemt leverandør) ved alle mine tv, så har ikke engang overvejet at trække netværkskabler til det.
Kan man ikke have både IPtv og internet i samme kabel??, de nye Wifi løsninger er snart så hurtige at kablet forbindelse inden for huset 4 vægge ikke gør den store forskel for de fleste brugere, og derfor vil kablede netværksløsninger i fremtiden være ca. ligeså nødvendige for husstanden som et "isskab" var efter køleskabet blev opfundet..
Enten vælger du en trådløs router der kører AC standarten, det er rocker hurtigt, eller du splitter dine kabler i 2 i vægdåsen, det kan du sagtens når ikke du bruger PoE.

Elektronikteknikeren
Annonce
Problemet er, at iptv sender data som multicast, hvilket ikke virker ret godt sammen med wifi. Problemet er ikke så meget hastigheden, men at alle klienter på det trådløst net modtager al multicast trafik - også selvom de ikke skal bruge det. Har du f.eks. en telefon på det trådløse net, vil dens batteri hurtigt blive drænet, da den skal brug tid og strøm på at modtage en masse pakker, som den så smider væk.
Der er dog nogle routere, som er mere intelligente - men så begynder det at blive noget med speciel konfiguration, som er noget besværlig og svær at få til at spille sammen på tværs af udstyr.

Ved split at kabler, kan man så ikke kun køre 100mbit?
Skrevet af Gregeren på 08 jan 2014 10:40
Enten vælger du en trådløs router der kører AC standarten, det er rocker hurtigt, eller du splitter dine kabler i 2 i vægdåsen, det kan du sagtens når ikke du bruger PoE.

Havde mere eller mindre besluttet at internet i stueetagen skal kører på en AC router, og kablerne så bruges til TV boks.

Men elektriker og kabel entreprenører som monterede fiberen her i huset, mener begge ikke at jeg kunne splitte kablet, som du mener jeg kan...?
Skrevet af jenshøj på 07 jan 2014 22:53
Sådan ville jeg også selv gøre det.

Går selv og venter på, at der kommer noget dvb på min fiber - indtil da er det tagantenne med coax. Gider ikke have dyre bokse (som låser mig til en bestemt leverandør) ved alle mine tv, så har ikke engang overvejet at trække netværkskabler til det.
Havde jeg bare undersøgt det, havde vi i stedet for KA net her, som leverandør af fællesantenne, det er jeg dog først blevet bekendt med i dag var muligt for sølle 3500,-, så bliver nok aktuelt når fiber bindingsperioden på TV delen er væk om 6 måneder, så bliver det internet via fiber, og TV via fællesantenne fra KA net, med mindre fiber kan lever en DVB løsning.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis