Renovering af højtalere

Jeg har brug for nogle gode råd til hvordan jeg kan renovere mine højtalere.

Det drejer sig om et sæt Jamo sorround højtaler tror det er laminat der er på dem.

vil gerne have dem farvet sorte så de passer til min subwoffer, kan man male dem og farve stoffet på en nem måde.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sort spraymaling er nok lettest til laminaten. Og stoffet kan vel udskiftes med nyt?
Men affedt lige laminatet med en fortynder klud inden du spray maler.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
...og husk at skille dem ad inden du affedter og sprayer, enhedernes gummi kanter, kan ikke tåle opløsningsmidler og maling ...

Hvis de er almindelig kantede (en kasse) kan du overveje at stryge en ny finer(ægte træ på. Det kræver dog lidt håndelag, så det er ikke noget jeg vil anbefale hvis det er første gang du skal prøve det, eller også skal du lave nogle forsøg inden du kaster dig over højttalerne.

Du kan også godt male dem, med en lakrulle og få et flot resultat. Det vigtigste er ved al maling(både pensel, rulle og spray) er bunden. Der findes ingen nemme løsninger, det er mange gange slibning, slibning, og atter slibning til du har en totalt glat og ensartet overflade. Først derefter kan du slut male
    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Henrik

Hvor meget skal laminaten slibes før malingen binder ordentligt.

Hvad korn sandpapir og maling skal jeg bruge for det bliver rigtig pænt?
Hvis laminaten sidder ordenligt fast (ingen løse hjørner, som dog kan limes med sekund lim ) ville jeg bruge korn 120 til en let slibning(altid i åre retningen) bare lige nok til at overfladen bliver mat.

Herefter skal der grundes, så skal der mellemslibes med korn 200, derefter grundes igen, og så en let slibning (korn 200) igen.
Derefter kan du så male 2-3 toplag med mellemslibninger korn 200 eller finere.

Gå til din malerhandler og fortæl om dit projekt, så kan de sikkert guide dig mht grunding,maling og ruller, så du får nogle produkter der "spiller" sammen.

Jeg er selv igang med et køkkenhøjtaler projekt, men de bliver bygget fra bunden, så der er endnu mere slibe arbejde, for jeg vil ha' dem til at være højglans, og det kræver en totalt glat (som barnerumpe) overflade.
Så indtil videre har jeg grundet og slebet 4 gange og de er langt fra færdige

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også