Beslag for påhængsmotor knækket ?

Hej alle hjælpsomme mennesker 

Jeg har kig på en båd med følgende skade på ophænget for motor og jeg skal lige bruge jeres vurdering på om det er til at lave. . Jf sælger er det sket ved at grundstøde med "benet" og beslaget er knækket . .Det koster jf. sælger 3500,- for beslagget men han mener dog det kan svjeses.. . 

Nogen der har et bud på dette ? 

mange tak

https://dl.dropboxusercontent.com/u/101768898/b%C3%A5dskade2.png

https://dl.dropboxusercontent.com/u...skade3.JPG


 Mvh. Nikolai 

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce



 Mvh. Nikolai 

Umiddelbart synes jeg ikke det ligner noget, der er velegnet til at  svejses, men jeg skal da ikke afvise, at det kan lade sig gøre.

For det første er de aluminiumslegering, påhængsmotorer er lavet af ikke det nemmeste at svejse. Og når det først er svejst, kræver det nok en del tilpasning, for at få det til at passe på igen.

Nu kan jeg ikke se hvilken motor det er, men en brugt reservedel ville være en god, og billigere, samt bedre  løsning.


Som billedet viser en Suzuki motor

Så købe en hel motor og bygge dele over fra ?

Var det så ikke billigere at købe båden uden motor (hvis sælger vil) også smide 10.000 efter en fin 10 hk 4 takter ?

 Mvh. Nikolai 

Mon ikke han siger det for at få den solgt?
Jeg vil ikke stole på en evt. svejsning over en dørtærskel. Heller ikke hvis der er en, der siger han kan svejse det.
Dels er det en alu legering, og dels ser den ud til at være svinet til i olie og div. urenheder, som gør svejsningen meget svag.
Jeg skulle en gang svejse et beslag på undersiden af en gammel brugt alu dørkplade, der så ren ud. Det blev aldrig godt.
Annonce
Ok jeg er der nu hvor jeg vil mene at et bud på bådan skal være uden motor. . En båd der står til 24.000 hvad ville være rimelig at byde uden motor ? 15.000 kr ?

 Mvh. Nikolai 

En brugt doner motor, behøves jo ikke at koste alverden, hvis motor, eller drev er defekt.

De dele du skal bruge, er jo ikke dele som sådan slides op.

Vær opmærksom på, om der er sket yderligere skader, det ser ud som om den har fået et godt tryk.

Skrevet af je__ns på 06 jan 2014 20:16

En brugt doner motor, behøves jo ikke at koste alverden, hvis motor, eller drev er defekt.

De dele du skal bruge, er jo ikke dele som sådan slides op.

Vær opmærksom på, om der er sket yderligere skader, det ser ud som om den har fået et godt tryk.


Ja nemlig også benet jeg er nervøs for . .  Giver han f.esk 5-8 tusinde i afslag er der jo ok penge til at finde en fin 10 hk motor

 Mvh. Nikolai 

Ellers kik efter en båd med en firetakter, som du gerne vil have, det er tit billigere at købe et komplet sæt, skal du bruge trailer, så find et sæt med trailer.

Det er købers marked for tiden, så du skal bare have is i maven.

Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis