Slibning af betongulv...

Hejsa,

Jeg har lige lavet nyt skur med støbt fundament/betongulv.

Nu vil jeg gerne give gulvet en gang epoxymaling, og tænker at jeg lige vil give gulvet en let afslibning. Hvordan sliber man bedst et betongulv? Jeg ville meget gerne om der eventuelt findes nogle specielle beton-slibe-pads / skiver som kan passe på min excentersliber.

Er der nogen der ved om man kan få slibeskiver til excenteren som kan bruges til beton, og i såfald hvor kan man købe dem?

Mvh.
Jesper
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal du da ikke have et slidlag på først, men det er måske for sent. Det mest almindelige er altså at der lægges et slidlag der glittes. De eneste slibe redskaber til beton jeg kender til, er mere til at fjerne overskydende beton.
Hejsa

Du har fuldstændigt ret.
Under glitningen i forbindelse med støbning kommer der et slamlag som man skal have slebet af for at undgå at epoxyen bare ligger som en "skal" oven på gulvet.
Gør man det ikke er der stort set afskalningsgaranti, har før hørt fra kunder at det har holdt uden, men det er mere undtagelsen end reglen!

Jeg ved desværre ikke om der findes slibeskiver til excentersliberen som kan klare det, dem jeg har set er alt for voldsomme og er nærmere, som Håndværkeren også skriver, til at fjerne beton end til at finslibe dem...
Vi lejer en beton-diamantsliber hos vores lokal materieludlejning når vi laver epoxygulve og det er virkeligt nemt at have med at gøre, men det er måske lige voldsomt nok til dit projekt?

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det betongulv som jeg har nu er helt færdigt og også glittet, men strukturen er bare for grov synes jeg, hvorfor jeg ville slibe det lidt let...
Jamen så  er det en betongulvsliber som jeg talte om du skal have lejet dig, den er ideel til formålet.
Den kan lejes hos din lokale materieludlejning og er super nem at gå til, den sliber uden at lave voldsomme slibespor i betonen.

Den ser sådan ud:

Mvh
Martin


www.malermester-hansen.dk
Jeg havde samme problem, i mit skur, jeg valgt at ligge klinker på, det kostede ikke ret meget, jeg fandt en rest.
Det er en holdbar løsning....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jamen kanon - jeg må på jagt efter en betonsliber
vi brugte sliber med karborondum sten, den fjerner slam laget og spidserne, og den er, meget billigere at bruge kontra diamant sliber.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også