udstødningsafgang

otiet Hej Jeg har en Volvo penta tamd 41A, fra 1990. Jeg overvejer, at fører min udstødningsafgang udvendig, under vandlinjen, er der nogen herinde, der ved noget om, man kan gøre det direkte uden problemer. Jeg har lydpotte på, kan jeg beholde den? På nuværende tidspunkt kommer den, ud ca 60 cm over vandlinjen, jeg vil sætte et 90 grader knæk på, ført under vandlinjen.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Otiet.
Og velkommen her på LDS som en af de første i det nye år 
Hvis det var så enkelt tror jeg mange ville have den løsning, men det er desværre ikke sådan lige til. Der skal så anbringes en anti hævert og udstødnings rørene skal næsten helt op under dækket på båden før det går mod bunden, det fylder temmelig meget og jeg tror det er med til at det er meget få der har den løsning.
Hej
Tak for dit svar, men jeg er ikke helt færdig med emnet endnu, da der er lige nogle ting jeg ikke forstår?
For nogen år siden, havde jeg en Nidelv 26, derefter en Marex 280 Holiday, begge både havde lavt liggende agter kahyt,
hvor udstødningsslangen/røret gik under, hvorefter de afsluttede under vandlinjen, med en 90 grader bøjning.
Der var mig bekendt ikke koblet nogen anti hævert på. Der har muligvis været et hul i 90 g bøjning for at forhindre, hævert effekt, men kan ikke helt huske det.
Min nuværende udstødning, kommer ud i hvert fald 50 - 60 cm over vandlinjen, og er sikkert på højde med motoren der.
Skal være 100% sikker på, at det kan lade sig gøre ellers dropper jeg det, var bare så glad for de 2 forrige både, som var født med det.
Med Venlig Hilsen
Per
Et hul i en 90 graders bøjning har næsten samme virkning som et anti hævert system, et anti. består jo sådan set blot af en 180 graders bøjning hvor der er et luftrør øverst der fører ud i det fri ! Grunden til at de monteres højt er for at ved tilbage slag i motoren, skal der mere til før vandet når op i motoren. Og der er så også lige den lille sløjfe at en udstødning som er ført ud under vand linien kan virke som en hævert, hvilket du sikkert godt kan forestille dig ville være lidt kedeligt at komme ned til en " ubåd "
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis