Skal jeg male mine mursten?

Er der nogen som har erfaring med, at male direkte ovenpå en murstensvæg, og hvilken slags maling skal jeg bruge til formålet?

Vores tanke går ud på, at få et sort hus med et rødt tegltag. Inspirations-billede vedhæftes samt et billede af vores hus. Jeg vil beklæde den del af huset som er eternit og træ med Superwood, og ud af små 180 m2 facade dækker murstenene ca. 1/3. Den del, altså murstensvæggene skal enten males sort eller også skal de også have en træbeklædning. 

Kom med jeres synspunkt, da det i min kones øjne er en lige lovlig dristig ide, og i mine øjne en super fed ide.   

Skal jeg male murstenene, og med hvad, eller skal jeg beklæde dem med Superwood?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ideen fejler måske ikke noget, men hvordan ser naboens huse ud. For det kan skade ved salg. I Sønderborg er der en hus ejer der har fået vandskuret og malet sit række hus gråt. Hvor resten af rækken er røde sten, nu er det usælgeligt.

Du kan sagtens male direkte oven på murstenene, der er dog lidt forbehold.

Kalksandsten er ikke velegnet til malebehandling, ligeledes kan gamle gule mursten give lidt problemer at male på, jeg aner ikke hvorfor, men sandt er det
Derudover skal du sikre dig at fugerne er fast og intakte, og helst ikke ligger for langt tilbage, da det kan forårsage at der ligger vand på fremspringet i længere perioder og det kan give lidt problemer også.

Når de betingelser er opfyldt så skal der laves en meget grundig rengøring.
Du behandler hele fladen med algefjerner og efter nogle dage højtryksrenser du hele fladen.
Derefter er du klar til at male og til det findes der et væld af produkter, jeg vil anbefale dig en silikoneemulsionsmaling, som f.eks Sigma Siloxan Topcoat Mat, den er dyr, men hver en øre værd.

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Skrevet af malermartin på 05 jan 2014 11:10

  jeg vil anbefale dig en silikoneemulsionsmaling, som f.eks Sigma Siloxan Topcoat Mat, den er dyr, men hver en øre værd.

Mvh
Martin

Ikke engang sindsygt dyr - på niveau med Gori heldækkende træbeskyttele ( Advance 100 )


Sigma Siloxan



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce

Super gode svar, - tak for det. Især fra malermesteren med produkt oplysning, og da også det svar med rækkehuset i Sønderborg, tanken har ikke strejfet mig. Det vil nu komme i betragtning.

Har lagt et billede ind med lidt ny tekst vedrørende facaden.

Se hvis du uploader et billede her til siden med systemet som er her under skrive feltet, skal du altså også huske at klikke på indsæt billede ellers sker der intet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også