Vaske og opvaskemaskine.

Hej,

Jeg har i dag en opvaskemaskine i mit køkken i min lejlighed. Opvaskemaskinen er tilsluttet til en vandhanen under håndvasken og der er aquastop på. Jeg har nu tænkt mig at købe en vaskemaskine og i den forbindelse skal jeg hører om jeg kan montere vaskemaskinen på samme vandhanen som opvaskemaskinen? En har fortalt mig, at man kan købe et y rør eller hvad det hedder, sådan vandhanen pludselig for to indgange, og man så kan sætte begge maskiner til der.
Håber nogen kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Mvh.

Mikkel

Mvh.

Mikkel
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Mikkel.
Og velkommen her på LDS
Det hedder et T stykke, men det er nok ikke lige løsningen. Du skal have T stykket ind før hanen / ventilen så du kan montere to haner / ventiler !
For at kunne lave denne lille øvelse skal du kunne lukke for hoved hanen / ventilen til din lejlighed. Du skal nok regne med at der skal både extra rørstumper pakgarn og pasta til plus det rigtige værktøj. Har du ikke det så lad hellere en vvs lave det, så får du heller ikke ballade med bolig foreningen.
Tak for svaret Jørgen. Jeg må have fat i en VVS desværre. Jeg har stillet mit spørgsmål i et andet forum også. Der var der en bruger som sendte mig et billede af deres ordning. De havde sat en/et Aquastop på vandhanen og så et t-stykke og så sat vaskemaskinen og opvaskemaskinen på hver sin indgang, og det har de haft i flere år.

Mvh.

Mikkel

Normalt sidder Aqua stoppet på slangen til vaskemaskine/opvasker, så du skal have lavet to vandudtag, med hane så de kan lukkes.

Sæt et billede ind af din nuværende vand  installation, så er det nemmere at komme med løsningsforslag. 

Men nu lyder der jo som om du vil have en vvs'er på, så klare han det sagtens.

Man skal ikke fuske med vandinstallationen det skulle jo nødig ende sådan her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis