Placering af garageport

Hej alle
Står med et lille problem. Har en garage hvor åbningen er 5 meter i bredden, jeg vil montere en port på 3 meter i bredden. Der er tale om vippeport.. Mit store spørgsmål er så, hvad er den mest praktiske placering af porten? I midten? I den ene side? Er det praktisk med dør ved siden af porten..
Mine egne tanker, sætter jeg porten i midten, så giver det mest muligt plads inde i garagen til hver side af bilen, dog vil den placering hindre en smule at der kan parkerer en bil udenfor tæt på garagen, da denne vil stå i vejen for porten under åbning.. Placeres den i den ene side synes jeg at man mister plads på væggen til eks haveredskaber osv, desuden er risikoen for at dørene bankes op i muren ved ind og udstigning.. Hvad mener i er den mest praktiske placering? Nogen der har en af ovenstående placeringer der kan sige for og imod..

Mvh
Sletskov

Sletskov

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal da helt sikkert have en dør ud over porten. Det er til at blive idiot af at skulle åbne en port, hver gang man skal ind og ud.
Var det mig, ville jeg sætte en god bred dør i, og så en port, der tog resten af bredden, altså ca. 4 m bred.
Hvis det er muligt, så er en ledhejseport langt at foretrække.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Kan kun tilslutte mig ktm's betragtninger. Har selv en rulleport uden dør og det er irriterende, ikke mindst når svalerne kommer og frygtelig gerne vil bygge indendørs.

mvh

 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis