opbygning af skunk

Hej Forum

Jeg har købt loftsrummet over min lejlighed og skal nu i gang med at lave bolig deroppe.
Jeg skal have lavet mig en skunk hvori jeg kan have varmerør, ventilationskanaler og el.

Jeg er lidt i tvivl om opbygningen. Jeg er meget obs på at taget skal ventileres, men jeg er noget i tvivl når det komme til skunken. Jeg er i tvivl om hvor vidt jeg skal lave en varm eller kold skunk, og om man må pakke remmen ind eller om den skal ventileres. Jeg er også i tvivl om hvor vidt der skal placeres en dampspærrer på gulvet i skunken.



Håber at der en nogle kyndige der kan hjælpe til


7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Unskyld jeg nævner det  MEN  er du sikker på at du rent lovmæssigt må benytte/ændre loftrummet til beboelse ??? ( lofthøjde - adgang med mere )
Også med hensyn til flugtveje og lignende !!!!
En ting er sikkert - hvis du anbringer varmerør og andre vandrør i skunken skal de frostsikres !!!!
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg vi gå i Polo's fodspor og sige, at du skal få lavet nogle tegninger og beskrivelser, som du får godkendt, inden du går i gang.
Hvis du laver knold i ventilation af tag, spær eller skunk kan der komme råd, og er udførelsen ikke inden for reglernes krav, så dækker forsikringen ikke. Det kan blive dig en meget dyr omgang.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg ville ikke skrive herinde hvis den nødvendige byggetilladelse ikke er var plads.

Der er også rigeligt højt til hanebåndende. Igen Jeg har styr på det meste, men har bare en tvivl omkring skunken.

Og ja selvfølgelig skal rør frostsikres hvis de udsættes for frost, det giver jo sig selv.

Jeg har godt styr på BR10, jeg mangler bare noget sparring.

Hej Jens

Jeg har også siddet med den lille lune og kigget på blandt andet den skitse du vedhæfter
Men som du kan se på mit vedhæftede billede, så starter taget noget oppe over gulvhøjden. Problemet er dette stykke væg, som jeg er i tvivl om hvor vidt jeg må pakke ind og i hvilket omfang. Men tak for dit indput

Annonce
måske sådan.
Jeg tager lige denne tråd op...
Jeg har et par spørgsmål, da jeg skal igang med lignende projekt.

1. Jeg har tegl tag, som er understrøget, hvad gør jeg med et undertag(skal der overhovedet undertag på? ), jeg tænker på fastgøring og til hvad, ikke mindst da jeg jo ikke har tænkt at pille loftet ned (jeg skal ikke have loft til kip, så der bliver et koldt loft aller øverst).

2.Hvordan med "forøgelse" af stolperne/spærene, hvis jeg skal have mere isolering i, skal det være samme dimension, eller kan den være mindre?    

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis