Lave kontor ved siden af fyrrum

Hej alle

Min kone påtænker at lave et kontor i kælderen ved i rummet ved siden af fyrrumet, hvor der står en gammel salamander kedel. Der lugter jo til tider noget af fyr eller hvad man nu siger. Er der umiddelbart nogle sundhedsfare ved at lave kontor der? 

Såfremt det er et problem vil et nyt fyr kunne afhjælpe problemet?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ophold i kælderrum, er vel generelt ikke det sundeste.

Men du kan vel lave noget ventilation, i fyrrummet ud til det fri. Og sætte en tæt dør i ind til fyrrummet.

Enig med det ikke er det optimale.

Der er udluftningsventil i vinduet, men det giver umiddelbart ikke mange liters luftskfte.

Er det at bore en ventil igennem væggen eller åbne vinduet et par gange i løbet af dagen eller hvad kan anbefales?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.

Et oliefyr kræver en del frisk luft, det suger jo en del ind når det køre, så hvis du har mulighed for at lave en god stor ventil ud til det fri, vil det være det bedste.
Nu du har et oliefyr, tvivler jeg på at du har et super isoleret hus. Så jeg ville ikke havde havde nogle problemer med at havde kontor der nede.
Der er så meget træk I en olifyr skorsten at man "næsten" kan fjerne røgrør og gasserne vil blive suget ud.(selvfølgelig I teori)
Er du nervøs for co. kan du jo bare sætte en co-detecter op I kælderen og I skulle være sikker.
Hvad angår radon og alt det andet shit, så ved jeg ikke en skid

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis