10 hk saab vil ikke køle

hej har en 10 hg saab diesel saltvandskølet, den vil ikke køle, der kommer kun vand op til cylinderne og ikke længere, hvad kan det være ???
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tilstoppede kølekanaler vil jeg gætte på ! Hvis cylinder er i samme højde som vand linien, en pumpe der ikke virker længere
Det kan også være selve pumpen, der usædvanligt er af membramtypen. Prøv og læs side 41 i følgende link: www.nordsabb.dk/files/Sabb/Sabb%20G...977046.pdf    Ellers er det slet ikke umuligt, som andre også påpeger, det er kølekanalerne i blok og topstykke der kan være stoppet, dog vil problemet ikke fremkomme pludselig. Husk også lige også at kigge efter hvordan tæreklodsen har det når der efterses.   

Pøj pøj.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
takker for svar menbranen er hel ny så det han ikke være det, det jeg synes er mystisk er at der kommer vand til cylinderne og ikke længere
Ja ok. Så er det nok kanalerne i topstykket der er stoppet til. Men er topstykket stoppet er blokken også møj beskidt, så det vil nok være dumt ikke at rense det hele når du er i gang. Husk at gløde toppakningen ud inden montering igen. Og du må ikke rotere motoren når du har topstykket af, gør du det resikere du at O-ringen i bunden af foringen bliver utæt, med alt det ekstra arbejde og udgifter det fører med sig.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Det kan være ventilerne i membranpumpen, der forstyrres af snavs eller er defekte.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Nitter! 
Hvad med at lægge linket til Saab 10 hk. i forummet "Links til båd"?

Der har jo ind i mellem været spørgsmål til Saab bådmotorer. Det må være guf for ejerne.

 Hilsen Bobenontot 

Træd ikke på mine ledninger :o)
Skrevet af bobenontot på 04 jan 2014 20:43
Hej Nitter! 
Hvad med at lægge linket til Saab 10 hk. i forummet "Links til båd"?

Der har jo ind i mellem været spørgsmål til Saab bådmotorer. Det må være guf for ejerne.

 Hilsen Bobenontot 
Tjaaae, det kunne jeg da godt gøre ................... Men syntes da du skal gøre det, det er jo trods alt din ide.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Det var jo dig der kom med linket, så du må hellere selv få "æren" 

Træd ikke på mine ledninger :o)
Skrevet af bobenontot på 04 jan 2014 22:16
Det var jo dig der kom med linket, så du må hellere selv få "æren" 
Lover du mig at gøre det, hvis jeg ved et uheld skulle gå hen og forglemme det  ???   


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis