Montering af ny afbryder...

Jeg står med et problem der ingen mening giver.

Jeg har for en del år siden afmonteret en afbryder på et værelse på 1. sal da vi skulle gøre istand. Men vi springer jo rundt og laver en masse oveni hinanden.

Så nu står jeg og skal sætte en loftlampe op i det rum, og en ny afbryder.... Problemet er bare at der er en blå ledn. (som der er strøm i), samt 2 hvide som sidder sammen...den ene hvide er der også strøm i og den anden er 0 (altså ingen strøm i) Så det vil altså sige 2 med strøm og en uden.

Det er meget mystisk for hvis jeg fjerner den hætte der holder de to hvide, så har vi ingen strøm på hele 1. sal.... Jeg har skiftet næsten alle vores gamle stikkontakter og afbrydere og jeg har aldrig aldrig været ude for dette.... Det giver for mig ingen mening at kortslutte en 0 og en leder...men måske er der en mening med det. Jeg ved det har fungeret for jeg kan huske vi har haft lys derinde via en loftlampe, jeg kan simpelthen bare ikke huske hvordan de sad.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg står med et problem der ingen mening giver.... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Dine målinger er som andre skriver sikkert lavet med en polsøger, og kan ikke bruges til noget. Desuden roder du lidt rundt i begreberne med 0 og fase. Derfor burde du nok ringe efter professionel hjælp.

Men... eftersom det har virket og ud fra din beskrivelse, er jeg ganske sikker på, at du skal sætte de to hvide i den røde klemme på afbryderen og den blå i den anden. Det vil virke, men ændrer selvfølgelig ikke på ulovligheden med de manglende rør.
Jeg takker for hjælpen og svarene
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis