Hvor mange må der bo i 1 vær. lej

Hej
Jeg drømmer om at komme ud og rejse langt på et tidspunkt inden alt for længe.
Så har jeg tænkt på at sælge mit hus og købe en 1 vær. lejlighed
Det ville så give mulighed for at spare nogle penge sammen og så havde man et sted at stille sine ting når man er væk.

Nu til spørgsmålet
Må man bo 2 voksne og et barn i en 1vær. lejlighed på 46m2 som man køber?

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Hej Jeg drømmer om at komme ud og rejse langt på... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lidt et sidespring i forhold til spørgers indledende spørgsmaål.

Men har du overvejet et afdragsfrit lån i huset i stedet for ? Der er en ret stor " besparelse " i det. Så kan du jo lave det om igen når du har udlevet dine rejsedrømme.

Og du sparer omkostningerne ved at sælge og købe som kan være ret betragtelige.

Bare en tanke.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg


Godt ord håndværker.

Det er en god ide at gennemse ejerforeningens vedtægter.

Huset kan veksles til en lejlighed, så kommer man kun til at sidde for fællesudgifter. Det er væsentligt billigere end tilsvarende opbevaringsrum.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Huset kan veksles til en lejlighed, så kommer man kun til at sidde for fællesudgifter. Det er væsentligt billigere end tilsvarende opbevaringsrum.

Det var nu mest handelsomkostningerne jeg tænkte på. Køb og salg af hus/lejlighed koster hurtigt 50-100.000, og det kan man trods alt betale en del opbevaring for. For en ejerlejlighed er der også udgifter ud over fællesudgifterne - ejendomsskat f.eks. Så husk at få det hele med, når du lægger budget.
Vi boede to voksne mennesker i en 35m2 lejlighed, så et barn mere + 10 m2 er vel ikke unormalt.
Ja det er som man ser på det, for i vore dage skal der jo helst være 200 m2. til 2 personer, der tænkes ikke så meget i varme udgifter o.s.v. Nu er jeg kun 63 og alene men kunne sagtes klare mig med 50 m2. hvis det ikke lige var på grund af huslejen ville jeg også være flyttet, men jeg giver kun 3100,00 kr. for 100 m2. + 1000 m2. grund hvilket må betegnes som værende billigt. At hytten så er piv utæt og ejeren ikke har tænkt sig at ændre på det, må jeg leve med.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis