Hvor mange må der bo i 1 vær. lej

Hej
Jeg drømmer om at komme ud og rejse langt på et tidspunkt inden alt for længe.
Så har jeg tænkt på at sælge mit hus og købe en 1 vær. lejlighed
Det ville så give mulighed for at spare nogle penge sammen og så havde man et sted at stille sine ting når man er væk.

Nu til spørgsmålet
Må man bo 2 voksne og et barn i en 1vær. lejlighed på 46m2 som man køber?

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
kan ikke se noget problem i at bo 3 i en 1 værelses, der er vist ikke nogen særlige regler på området..
Det mener jeg heller ikke, ejendomsmægleren mente det.
Men han sagde dog at han godt ville sælge den til os alligevel
Så vidt jeg kan se gælder det leje boliger.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Der er forskel på at må og at må.
Hvis I køber en etværelses for at stille jeres møbler mm og have en adresse, der kan modtage post mens I er væk, så er der ikke noget problem i det.

Hvis adressen samtidig skal bruges til skalkeskjul, hvor understøttelsen, børnepenge, boligsikring mm skal modtages, så vil kommunen straks komme med bål og brand, for de kan godt regne ud at I ikke bor tre mennesker på 46 kvm. Men, jeg kan naturligvis ikke forestille mig, at det er det der er tilfældet.
Tal under alle omstændigheder med kommunen om, hvorfor I pakker jer sammen som i har tænkt jer, så I ikke får en socialsag på halsen mens I er væk.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Skrevet af RH på 02 jan 2014 19:08
Det mener jeg heller ikke, ejendomsmægleren mente det.
Men han sagde dog at han godt ville sælge den til os alligevel
Så vidt jeg kan se gælder det leje boliger.
Ejendomsmægleren vil sælge dig hvad som helst, bare han tjener penge på det. Han er sælgers mand, og dermed er han ikke din ven, selvom han slikker dig op og ned ad ryggen.

Bankrådgiveren er heller ikke din ven, men en mand der sælger finansielle ydelser, så banken kan score kassen. 

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg har tænkt mig at bo der, der er ikke fastsat en dato for afrejse.
Der bliver vel ikke tale om en socialsag når man ikke modtager ydelser nogle steder fra.
Mener heller ikke man kan få boligsikring i en ejerbolig.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Annonce
Selv følgelig må i bo der, der er vist enkelte her på siden der har glemt hvordan man boede for 60-80 år siden. Mine forældre havde ikke mulighed / indtægt til mere end max. 50 m2. lejligheder ofte kælder lejlighedder , hvor begge mine forældre og min bror og jeg boede. Den ene kan jeg huske stadig, der var en lille stue et lille soveværelse og et køkken, med lokum i gården. Så selvfølgelig kan i det
Der er da heller ikke en der løfter et øjenlåg fordi der bor 8 fremmed arbejdere i er 10 m2 stort værelse !
@Håndværkeren:
Jeg taler ikke om, hvad man kan og må, og heller ikke om, hvad man gjorde for bare få år siden.

Og jo, der bliver løftet øjenbryn, når systemet bemærker, at der bor "unormalt mange" mennesker i en lejlighed, der er for lille til antallet af mennesker. Det er en indikator for, at der kan være noget galt, og det vil ofte få myndighederne til at ligge forbi for at se på forholdene. Især, hvis der bor børn, hvilket kan tyde på sociale problemer, eller det kan give mistanke om socialt bedrageri, det man kalder postkasselejligheder. Det sidste er steder der bruges til adresser, så partneren kan hæve ydelser som enlig forsørger.

Man kan lige så godt tage tyren ved hornene og selv henvende sig hos kommunen og få afklaret tingene fremfor at få en myndighedssag op og rulle mens man er væk.
Jeg har tilbragt halvdelen af mit voksne liv væk hjemmefra, og jeg ved af erfaring, at det er fandens til bøvl at skulle håndtere dem pr distance, også med moderne kommunikationsmidler og selvom man har rent mel i posen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg tror du skal prøve at kigge i ejerforenings vedtægter. Det kunne måske være begrænsninger dér.
Men 2 voksne og et lille barn på 50m² kan da godt lade sig gøre.

Men er det bare for at have et sted til dine ting, mens I er væk, så er det nok langt billigere at få dem opbevaret hos et opbevaringsfirma. Det er for dyrt at sælge/købe fast ejendom hvis det alene er formålet.
Jeg tror du skal prøve at kigge i ejerforenings vedtægter

Det er en rigtig god idé at læse dem grundigt, inden du evt. køber.

I vores lille ejerforening tillades f.eks. kun en voksen pr. beboelsesrum.

Kig også efter bestemmelser vedr. fremleje, så du ikke kommer i klemme, når du skal rejse.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Er der slet ingen af jer der har tænkt over at spørgeren vil have noget mindre der er billigere at betale, så der kan spares op til en længere rejse. Det er som om hvis spørgeren vil have noget mindre, så må det være for at snyde og bedrage. Der findes altså stadig menesker på denne jord der er ærlige i deres hensigter og hverdag !
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis