Bruser på tid (ala mønt-bruser)

Jeg kunne godt tænke mig et armatur eller system, med en funktion, hvor vandløbet løber i et bestemt stykke tid, når man trykker på en knap/tænder. Fx i 2 min.

Sjovt nok kan man på ferien nå at bade på 2x1½ min, så jeg tænker, at der er væsentlige sparemuligheder, ved at indføre et lignende system herhjemme..

Kender I nogle systemer, der kan det?

Alternativ må jeg have æggeuret frem

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, et sådanne apparat kan uden tvivl spare hårdt trængte teenage-familier for meget store vand/varme regninger.

Er med på en "lytter".

Godt nytår.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Der har været sådan en ventil til at indsætte på røret til bruseren, den var fjeder påvirket med en form for bremse så man trykkede den ind og den så netop gav en bestemt mængde vand på tid, om de stadig fås ? Spørg din vvs mand M/K 
Et lignende system havde man som Lyskontakt i ejendomme med flere lejlighedder i en opgang, de kunne være ret trælse hvis de ikke holdt til man var nået op eller ned.
Du kan jo sætte sådan en på slangen til bruseren:
http://midtjysk-vvs.dk/product.asp?product=5395

Men det er nok ikke særlig effektivt, hvis der bare skal trykkes på den og der ikke skal deponeres en mønt hver gang.

Måske det er mere effektivt at sætte den på tilgangen til det varme vand...
En magnet ventil på det varme vand. Og så en møntboks som i vaskerierne med lidt styring. Det har jeg selv lavet en gang på en camping plads :-)

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Annonce
Skrevet af jenshøj på 31 dec 2013 13:17

Men det er nok ikke særlig effektivt, hvis der bare skal trykkes på den og der ikke skal deponeres en mønt hver gang.

Måske det er mere effektivt at sætte den på tilgangen til det varme vand...
Den skal da bare sættes op uden for badeværelset, bedst i den anden ende af huset. Så skal det nok blive fjong.

Godt nytår.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af jenshøj på 31 dec 2013 13:17
Du kan jo sætte sådan en på slangen til bruseren:
http://midtjysk-vvs.dk/product.asp?product=5395

Men det er nok ikke særlig effektivt, hvis der bare skal trykkes på den og der ikke skal deponeres en mønt hver gang.

Måske det er mere effektivt at sætte den på tilgangen til det varme vand...
Det var faktisk lige sådan en jeg tænkte på 

Genialt, Nitter, Intet mindre end genialt! Du må have en strålende fremtid for dig!! 
Godt Nytår!


Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 31 dec 2013 17:06
Genialt, Nitter, Intet mindre end genialt! Du må have en strålende fremtid for dig!! 

Godt Nytår!  
Takker , har også haft nogle stykker at "øve" mig på (teenagere).  Det var nu "bare" med den stophane, jeg klogelig havde monteret sammen med den "nye" gamle 500 liters VVB, jeg blev nødt til at montere for der var varmt vand nok til hele familien. Der blev så afsat et vist antal minutter pr hoved, var folk ikke færdig inden for den afsatte tid forsvandt det varme vand bare, færdig arbejde. Og det virkede efterfølgende gnidningsløst efter en lille måneds indkøring, bare tunge skridt forbi badeværelset ud mod fyrrummet var efterfølgende nok til at jage de unge ud fra bruseren. 

Godt nyår.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg elsker den ide! Kunne være man skulle montere sådan en satan herhjemme, der må da være nogle penge at hente hvis man kan skære kærestens forbrug ned til 2x 1,5 minut - 1 gang om dagen kontra 20-30 minutter hver dag!

Bor du i et hus der er opført inden 1990? Så har du nok gode muligheder for at spare op til 1/3 af din varmeregning ved at efterisolere boligen, blandt andet med en loftisolering
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis