Spartle gipsvæg sammen med væg af lecablokke

Hej
I mit projekt har jeg et par steder, hvor en væg i opmuret pudset leca fortsætter i en lige linie ud i en gipsvæg opført i træreglar, spånplade og gips.
Jeg vil sætte miljøvæv op men også pudse væggen i et vandskuret "murstensmønsterlook", som jeg tidligere har haft held med.
Samlingen skal naturligvis være usynlig.Jeg har tænkt mig at spartle en papirstrimmel ind som i samlingerne i gipsvægge, men har I et bedre forslag? Vil gerne undgå en revne fra gulv til loft om et par år

Godt nytår
Kasper
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er kun en måde at gøre det så der er god sikkerhed for at det holder...
Du tager en bane ganske almindeligt glasvæv i samlingens fulde længde, skærer en strimmel på 20-25cm, sætter den op, gerne i vådrumslim da den hæfter meget bedre end almindeligt glasvævsklæber, fuldspartler hen over samlingen et par gange og så er du klar til at gå videre

I øvrigt, hvis det er meget ujævnt kan det være en rigtig god ide lige at grovspartle det inden monteringen af glasvæven da det sikrer at væven har god vedhæftning tilnhele fladen.

Vi har ofte haft problemer både med papirstrimmel og med armeringsbåndene og har endnu til gode at have haft problemer med ovennævnte metode

God arbejdslyst
Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Mange tak for svar. Altså helt almindelig glasvæv - ikke filt vel?
Grundet eller ikke grundet??
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
..... ja helt almindelig væv ..... da filt er for kort i trådene til at give styrke nok ........ følg bare malermartins fremgangsmåde, så skal det nok lykkes ......grundet eller ikke er vist lige meget i dette tilfælde , jeg har brugt begge dele med held ......
og så lige et godt nytår ...............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Lige præcis, ganske almindeligt glasvæv, grundet eller ej har ingen betydning...
En lille tilføjelse, som garanteret ingen betydning har, er at vi smører vådrumslimen på både væggen og så oven på væven igen med det samme når det er sat op, vådt i vådt, så væven er helt gennemvædet i vådrumslim, ved ikke om det betyder noget, men sådan griber vi det an
Godt nytår...

www.malermester-hansen.dk
det er præcis sådan jeg også har gjort tidligere ............... spar endelig ikke på klæberen ........... og helst en vådrumsklæber .... og rul så et lag på væven igen ......................... det har holdt i de tilfælde hvor jeg har gjort det ............

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Ok. Tror godt jeg tør fortsætte nu
Tusind tak for hjælpen til jer alle

Godt nytår
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også