Hvordan gør vi væggen klar til filt??

Vi har lige overtaget et "gør-det-selv" projekt af et hus. Første forhindring er, at der i nogle værelser og entre er noget nubret puds eller lign på væggene. Ujævnhederne stikker ikke så langt ud - max 1,5 mm ud. Hvordan får vi lettest lavet væggene klar til at blive helt glatte? Skal de slibes - og evt. med hvad? Eller hvad er lettest?
Vi vil gerne have filt op.

Håber på, at nogle kloge hoveder kan råde os - da vi er ret nye i det her....

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at læse denne tråd- der står lidt om noget tilsvarende





Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

I den anden tråd er det 2-3 cm, så det er ikke helt det samme.
1,5 mm kan du bare fuldspartle med almindeligt sandspartel eller evt. rullespartel.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tak for svar!
Er det noget man selv kan gøre?

Godt nytår!

Skrevet af iznogood på 31 dec 2013 09:15
Tak for svar!
Er det noget man selv kan gøre?

Godt nytår!


Ja, men det kræver ekstrem omhyggelighed. Den mindste ujævnhed når der skal filt på kan ses.Der skal spartles ad flere omgange - spartle,slibe,spartle,slibe o.s.v.

Og jeg må indrømme at da jeg fik spartlet køkkenet fik jeg en professionel maler til det
Og der skulle ikke engang filt på - men miljøvæv, som er mere tilgivende overfor små ujævnheder end filt.

I sommerhuset har jeg spartlet selv - og der kom også miljøvæv op - for at skjule mine små ujævnheder. Og fordi jeg synes en helt glat væg er for steril - men det er jo en smagssag

Det er den her jeg satte op :



Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg har selv fuldspartlet, og hvis man gør det lidt forsigtigt, og ikke efterlader spor når man spartler, kan man godt selv fuldspartle til et flot resultat. Spartler man dårligt, ja så er der bare mere slibe arbejde. Jeg fuldspartlede en gasbetonvæg i 1 omgang, og det var nok til at få den pæn nok til filt. Men det kan godt betale sig at gør det over 2 omgange, som Eisoe også er inde over. Det gør det lidt nemmere at styre. Men det kan godt gøres af en ufaglært, så længe man bare har lidt snilde for det der gør det selv. Og har man spartlet 2-3 gange og det stadig ligner lort, ja så kan man jo altid betale en maler for at gøre det færdigt :p
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Husker tydeligt da den maler ordnede mine vægge i køkkenet - han kom 4 dage i træk , eller 4 gange spartling og slibning.
De var så også meget ujævne med tydelige spor fra nedtagning af klinker m.m.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hvis du ikke har prøvet at spartle før, vi jeg anbefale dig at bruge rullespartel:
https://www.youtube.com/watch?v=FQE5nhNSihM

Det er faktisk lige så let at bruge, som det ser ud i videoen.

Det er i mine øjne et lidt overset produkt, men jeg er rigtig glad for at bruge det. Det er meget let at have med at gøre for amatører, og giver et godt resultat uden ret store anstrengelser, og så skal det næsten ikke slibes efterfølgende.
Er der store revner eller dybe huller plejer jeg dog at fylde dem med almindeligt sandspartel først.
Tak for råd. det vil jeg kigge nærmere på...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også