Placering og fastgørelse af dampspærre

Hej

Jeg kan ikke helt finde ud af hvor jeg skal fastgøre min damspærre på min nye 1.sal.

På billedet nedenfor har jeg indsat en gul linje.

Hvis jeg kan klæbe dampspærren på her bliver der færre samlinger og samlinger som er nemmere at gøre lufttætte. Skal jeg ned på remmen er der flere og større samlinger. (Det sorte jeg vil klæbe på er vindspærren, som er wawin plader der er fuget tæt til spær i side og mod rem i bunden.)

Spær bliver påforet for mere isolering og skunken bliver varm. Gulvet er alm. gulvspånplader. Der kommer en spånplade og gips på skunkvæggene.



Uploaded with ImageShack.us

Jeg er nået noget længere end på billedet, men har ikke energien til at gå op og tage et nyt. Det tager sg. på kræfterne sådan en gang byggeri.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Damspærren kan ikke afsluttes på den måde nej, den skal ned og have fat i damspærre 1.sal hvis sådan eksistere, eller facade væggen / indvendig rem, afsluttes den hvor du vil, afsluttes den jo på tværs gennem isoleringen om til kold side, og du vil derfor have damspærren liggende på den forkerte side af din varme skunk.
Tusind tak for svaret, selvom det lige gjorde jobbet 10 gange så besværligt. :o)
Der er ingen dampspærre mod underetagen, så jeg monterer den på remmen i stedet.

Der hvor jeg ville sætte den, er der hvor etageadskillelsens isolering og skråvæggens isolering vil mødes, men pyt, det skal jo gøres ordentligt.

Mvh Lars

Kom lige i tvivl.



Hvis jeg fastgør den til remmen, der ligger på ydervæggen, vil dampspærren jo alligevel gå tværs gennem isoleringen og om på kold side.

Remmen ligger jo 15-20cm. under den gule streg på billedet.



Eller er jeg helt forkert på den?

Slet ingen??

Måske er det en smule uklart, men der er tale om et hus i gasbeton og dermed ingen indermur at fastgøre dampspærren til.

Vil det være bedre at lave kold skunk og så fastgøre dampspærren til spånplade gulvet, som i dette link? http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/125107

Dampspærren skal følge isoleringen til den er lodret over den indvendige side af gasbetonen og så føres lodret ned her og klæbes fast til gasbetonen.
Det kan være en god ide med 12-15 mm krydsfinerplader som underlag, der hvor dampspærren føres ned gennem bjælkelaget.
Hej Orla.

Tak for et fint svar.
Jeg endte dog med at vriste et svar ud af min tømrer et par dage efter.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis