Hjælp til at starte Øland AHU-250-M-EC

Hey.

Jeg kan ikke få mit nynstallerede anlæg til at starte.
Er der nogen her, der kender deres styring, som kan hjælpe mig lidt?
Øland holder lukket til 1. januar

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Næstformanden.

Dejligt at se dig tilbage på forum.
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med spørgsmålet, så du må nøjes med mine fromme ønsker for det nye år.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Tak til Chr.
Jeg har fulgt lidt med på sidelinien. Men jeg har været (og er stadig) meget optaget, af mine 2 dejlige unger, en hyperaktiv hund og en kone.

Mht. Polobjørns link. Jeg har alle manualer. Men jeg kan ikke få anlægget til at starte op, efter at jeg har folænget lednigen til styringen. Og jeg HAR kontrolleret, at det er de rigtige farver....
Styringen ser også ud til at virke fint.

Næstformanden

Så er jeg klar med en tilbagemelding :-)

Jeg talte frem og tilbage, med en servicemontør fra Øland.
Han kom med forskellige forslag, til hvad jeg kunne prøve. Og de kommer her, så andre evt. kan bruge erfaringerne.

1. Ved opstart skal styringen vise '01.01' Viser den '01.00' er der kommunikationsfejl.
2. Kontroller samlingerne ved print i anlægget og på display. Vær opmærksom på at ledningerne ikke er byttet.
3. Ved forlængelse af ledning til styringen, skal man lave ordentlige samlinger. Gerne lodde lederne sammen.
4. For at teste om der er forbindelse i kommunikationen, kan man indstille uret ( parameter 16 og 17) Hvis displayet herefter ikke viser korrekt klokkeslet, men '00.00' er der ikke forbindelse!

Nu kører mit anlæg. Og duggen er forsvundet fra vinduerne.

Jeg har ændret fabriksindstillingerne, så anlægget er slukket om natten, og kører på lavt blus, når vi er hjemme. Til gengæld kører den fuld hammer, mens vi er på arbejde.
Min teori er, at ungerne ikke skal ligge i træk. Og at der jo stadig er fugtigt, når vi ikke er hjemme...

Jeg vil nok ændre lidt på hastigheder osv. Når huset er blevet tørret lidt.

Næstformanden

Jeg ville lade anlægget kører på meget lav speed om natten og når I ikke er hjemme. Evt lidt mere, når I er hjemme og aktive, og så noget gas på i badesæsonen om morgenen/ aftenen og når der laves mad.

Lige nu, hvor det er koldt udenfor vil den relative luftfugtighed indendørs blive meget lav, selv ved minimum ventilation. Og glæden ved at vågne op om morgenen, og der ikke er lummer sovekammerluft må du ikke snyde dig selv for.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg prøver at lave programmet om, i dag.
Så må vi se hvordan det føles.

Men hold da op, hvor er det rart, at man ikke skal tørre vinduer af, hver morgen.
Og jeg har lige afleveret ungerne i børnehave og fruen på arbejde. Så da jeg kom hjem, gik jeg ind i soveværelset, hvor jeg havde lukket døren, da vi stod op. Og der var ikke den der 'soveværelsessure lugt'

Lige pt. arbejder jeg på at få lavet noget varme på afløbet, så det ikke fryser.

Næstformanden

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis