Led lys på trailer

Jeg har lige renoveret lyset på min trailer. De gamle lygtehuse var helt iret væk. Jeg så så i Harald Nyborg at de havde nogle led lygtehuse til trailer, dem købte jeg så et sæt af og ny ledning op til stikket. Det hele er nu skiftet, men jeg kan se at når den bare står med strøm på og baglyset lyser, kommer der nogle små hurtige blink fra nogle af de andre lys, fleks. Blinklys, de kommer med det nøjagtige tidsinterval. Kan det være noget med at sådanne led lys ikke kan køre på bilens strøm ( eller hvAd det nu hedder)?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

GÆT  EN  FEJL    OG  GÆT  EN  BIL   

Tror ikke at nogen her på LDS  er i stand til at spå   men helt sikkert mange gæt

Mange (næsten alle) nyere biler har enten CAN  eller MULTIPLEX  styret og overvåget lys også i anhængerstik og tolererer derfor  KUN  den belastning som fabrikken har indkodet i køretøjet  dvs. baglys  2x 5 watt - nr. pladelys (måske) 1 x 5 watt - stoplys  2x 21 watt  samt blinklys 1 x 21 watt og alt andet end det vil føre til fejlfunktion (svagt eller blinkende lys i "forkerte" lygter på forkerte tidspunkter  eller en tændt "sprunget pære lampe"
Blot det at man har et "adaptor" stik fra 13 polet til 7 polet stik siddende i sit anhængerstik er nok til at udløse en fejlfunktion - det er i øvrigt også en dårlig ide at have noget siddende der ikke bliver brugt, da stikdåsen så ikke er lukket til for vand og møg !
 
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Det er nemlig helt rigtigt det Polobjørn skriver. Har en bekendt der måtte traske den slagene vej ned til den lokale traktorsmed og hente et sæt gammeldags lygter grundet samme problem. Men lygterne virker da fint sammen med min gamle dyt, der så snart er tjenlig til udskiftning, derfor kommer de ej heller på min trailer. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af sluppermand på 29 dec 2013 16:44
modstande på så kører det, vi har samme problem på lastbiler når vi sætter diodelygter på.


Hej

Det er rigtigt at man kan montere "modstande" sammen med diodelygter,  MEN   vær sikker på at de modstande der monteres passer til bilens system og forbrug samt at de monteres 100 % korrekt - ellers kan det blive en meget dyr sag (udskiftning af div. "bodycomputere" med mere )

Dette blot ment som en venlig advarsel fra min side

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

Jeg har også været så "kvik" , at jeg har købt hos Onkel Harald. Men jeg vil meget have dem monteret. Umiddelbart skulle det ikke give problemer med min gamle polo, men der mange der låner min trailer, så hvis der er nogen der kan tegne diagram med modstande jeg skal bruge, vil jeg blive meget glad.

Annonce
kontakt ermax. de sælger de modstande du skal bruge til en rimelig pris,

Her kan du købe modstande, men lad være med at bruge de strømtyve, der er med, det er noget skrammel.

www.matronics.dk/Kategori/Biler/Lyg...erer/BA15D

Men skal man til at sætte modstande ind, der bruger lige så meget strøm som glødepære, synes jeg ikke fidusen ved diodegaglygter er så stor.

Godt gjort, man køber led lys for at spare på energien, og så skal man brænde den samme energi af i modstande.

Jeg syntes altså noget af det ledlys der er kommet frem er lidt for krads. Så en lastbil med baklys i LED, det ligner jo nærmest fjernlys. Tror altså ikke alt hvad folk klistrer på er helt godkendt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej
Vil lige knytte en kommentar til dette :

"Jeg syntes altså noget af det ledlys der er kommet frem er lidt for krads. Så en lastbil med baklys i LED, det ligner jo nærmest fjernlys. Tror altså ikke alt hvad folk klistrer på er helt godkendt"


I øvrigt forstår jeg heller ikke at nogen lastbiler skal ligne et "juletræ" med lygter og lys alle vegne 

Mødte på vej hjem fra arbejde en "brianbil" Peugeot 206 som var blevet udstyret med led baglygter som jeg er helt sikker på  IKKE  er godkendte - da han skulle dreje troede jeg nemlig at han ikke viste af, men det gjorde han det var bare sådan at blinklyset forsvandt totalt i baglys/stoplys så man først kunne se det da han ikke mere bremsede.
 forstår ikke at man vil køre med noget "skrammel" fordi det skal være smart  og se godt ud (synes nogen) det samme gælder efter min mening for dem der synes at baglygterne skal være sorte så de får lige en gang spray - så kan dem der kører bag ved selv gætte hvad bilisten har i sinde at gøre fordi man kan sgu ikke se det !!!

Hilsen Polobjørn.


"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis