isolering af shipping container

NU må jeg høre jeres gode råd :     påtænker at investere i en eller flere  skibscontainere som skal bruges til beboelse / sommerhus , ( i udlandet ) men hvordan med isolering , kondens osv .........nogen der har erfaring????

eller vil  en kølecontainer være et bedre udgangspunkt .........???


....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke lige svare på dit spørgsmål men vil tro en kølecontainer vil være det bedste.

Hvorfor bor man i sådan en? Bare af ren nysgerrighed


 

......... nu er det sådan, at vi har et stykke jord, med en gammel stald/lade som skal brækkes ned, midt i et 500 km2 stort skovområde, og så var tanken at starte med en container, evt. kølecontainer, som så skulle indrettes med toilet/bad og køkken, og måske soverum, og så et halvtag som man bruger om sommeren ...............derfor .........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Du skal regne med at der komme masser af kondens.
Jeg har haft nogle stykker, som dog ikke har været opvarmede, men alligevel var de altid klamme inden i om vinteren.
Var det mig, ville jeg isolere den ude fra, idet der ikke er så overvældende meget plads inden i. Derved opnår du også at dølge udseendet!
Stiller du 2 an, så stil dem med 4-5 meters afstand. Så får du en billig garageplads, hvis du overdækker hele herligheden.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har set en der har beklædt sådan en med isolering og træ.. den fungeret som fyrrum.

Vi har en 40' foods stålcontainer på arbejde som er isoleret, det giver ikke problemer overhovedet, det er lavet hos et firma der er vant til at lave isolering af containere.

Siderne er 15mm tagfiner 100 mm isolering, og så en 3 mm plade ud mod containerens yderside, loftet er noget tyndt blankt glasfiber, men ellers lavet på samme måde.

Bunden er isoleret nedefra, for ikke at miste loftshøjde, og er dækket ned mod jorden med 2mm galvaniserede plader, for at undgå skadedyr.

Den ser sådan her ud indvendigt-

Annonce
Jeg kan ikke hjælpe med hvordan det virker, men kan kun som jens bekræfte at containere sagtens kan laves til beboelse mv.
Jeg arbejder i forsvaret, og vi har et hav af forskellige containere der er ombygget til forskellige formål. Ingen kondens problemer osv.
...........TAK for hjælpen ........... så kan vi starte med at se om vi kan få en nedrivningstilladelse til den gamle bygning ........

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis