Philips Radio 834A - Istandsættelse!

Hej alle. 

Jeg er den lykkelige ejer at et arvestykke; Philips Radio 834A. Jeg søger en i Vejle området (eller alle andre områder), der kan sætte den i stand, så den kan virke. Min eks havde en formodning om, at den bare mangler resten af strømstikket. Men vi har ikke åbnet ind til den, og kigget.

Er der en venlig sjæl derude der kan hjælpe? 

Mvh Mathilde. 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En tur på Google gav bl.a. dette forslag.

Vejle Radio /TV Service
Koldingvej 144 G,
7100 Vejle

75 83 88 77

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Du skal blot være klar over at du ikke vil kunne høre nogen dansk kanal på den her fra Nytår, der bliver de analoge sendere lukket ned så der kun er digitale tilbage. Og det kan den ældre type radio ikke modtage, der vil så stadig være enkelte udlandske analoge sendere !
Det er vist først i 2019 og kun vis der i 2018 er 50 % der bruger digitalmodtager, så den virker nok nogle år endnu.
Vh
Jeg tror, at der er nogle, som her taler om FM-modulerede stationer i området omkring 80-100 MHz.

En radio med det viste udseende er imidlertid fremstillet på et tidspunkt, hvor radiotransmission foregik med AM modulation og med frekvenser, der var betydeligt lavere. Det kaldtes den gang Lang- kort- og mellembølge.

Hvis radioen ikke er et stykke kinesisk fremstillet nostalgi, hvad beskrivelsen ikke tyder på, så vil den kun kunne tage lang- og mellembølgeudsendelser.
Ja, det er nemlig rigtig Efry. Radioen er født lang tid før man indførte FM båndet. Der er stadig rigtig mange radiofonistationer på lang og mellembølgebåndet.

Det kan måske blive et problem at finde rør til modtageren hvis de fejler noget, men ellers burde det ikke være noget problem at stanner sådanne en karl hvis man er af den gamle skole som radiomekaniker.

Bemærk at radioen ikke er født med den hvide farve. 

Her er et link med data på modellen: www.radiomuseum.org/r/philips_834a_834as.html

Pøj pøj med den og fortsat god bagjul og godt nytår.   

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Hej Mathilde..
Som jeg forstår dit spørgsmål, er det om nogen kan få den til at virke, og ikke så meget hvad du vil lytte på ;-)

Jeg vil foreslå dig at finde en radioamatør i dit område. Mange af de "moderne" radiorep. kender ikke meget til rør-radio.
Søg evt via edr.dk så tror jeg der vil dukke noget op.. mange af dem vil syntes det er en rigtig spændende ting du har, og kan de hjælpe, er jeg sikker på de gør det gerne..
Mvh Jan
Hop ind på www.vintagehifi.dk der er folk der ved noget om rør og gamle radioer. :o)
Eller prøv her:

http://www.radiohistoriskforeningvest.dk/

(Hvem har dog malet den HVID ?)

Hej.
Som uspecificeret samler ville jeg også fokusere på det hvide

mvh

varmetossen

Ja, det er ellers en fin lille radio, der fortjener at blive puslet om:

http://www.hupse.eu/radio/frameset.htm?Philips_834A.htm&ContentFrame

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også