reparation af pudset sokkel

Huset fra 1965 har pudset og tjæret sokkel. Soklen er bygget af blokke. Pudset er nogle steder slået af (meget små områder på størrlese med en håndflade)og der er tomme borehuller efter rør m.m.
Hvordan og med hvilke materialer udbedrer man dette ?
venlig hilsen hpal
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Huset fra 1965 har pudset og tjæret sokkel. Soklen... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Reparation af sokkel, betontrapper m.v. for en gør-det-selv mand/kvinde foretages nemmest, uanset de andre velmenende råd, ved på trælasten/tømmergården at købe en sæk færdigblandet sokkelpuds, der på stedet blot skal blandes med vand. Brugsvejledning står på sækken og blandingen fås i flere kornstørrelser - altså fra fin til grov. Inden reparationen påbegyndes skal der foretages afrensning og de dårlige steder skal vædes med vand for nødvendig binding af den påførte sokkelpuds.
Et ekstra råd: Køb evt. den nødvendige mængde sokkelpuds hos lokal murer, hvis der alene skal bruges mindre end el hel sæk.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hør lige den her: jeg har brugt færdigblandet puds i årevis og det er jævnligt slået fra efter frostperioder, men efter jeg er begyndt at grunde reparationerne med microdispers før videre behandling er holdbarheden forbedret betydeligt - det skal siges, at jeg "slås" med murede søjler, der er stærkt udsat for indtrængende vand, især i jordhøjde.....men hvad siger du murer til grunding af puds - er det stygt eller hvad.....?

------------------
bomaler

bomaler
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også