Er det her skimmel??

Hej alle og glæde jul

Er det her begyndende skimmelsvamp? 

Billedet er fra vores kælder, og i den har der været lidt saltudblomstring som har slået malingen af væggene dog har jeg ikke set der her før...!



Håber der er nogen som kan hjælpe med at besvare mit spørgsmål

Hilsen

Michael



Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligner bare lidt fugt synes jeg. Jeg har haft lidt problemer med skimmel hos mig. Det så sådan her ud.

Hjælp kan ikke få billedet frem 


 

Ja, muligvis...

Tænkte at hvis det er skimmelsvamp eller begyndende så skulle det ha været mere mørkt, men har set billeder hvor svampen er rødlig så derfor håber jeg at der er en som har oplevet noget lig.

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg ville meget gerne vise dig et billede men det kan nok ikke lade sig gøre fra iphone med mine evner jeg mener kommunen tilbyder at du kan få taget en prøve gratis.


 

Har set mange skimmelangreb i forbindelse med forsikringsskader, men aldrig noget der minder om det der, så tror du kan være ganske rolig
Men hvad det er har jeg svært ved at se ud fra billedet, tror bare det er et lille gennemslag af et eller andet ufarligt...
Men har hørt flere kunder nævne at de selv har foretaget nogle test, måske det kunne give dig ro i sindet.
Jeg har aldrig selv prøvet dem, så ved ikke hvor pålidelige de er, men her er et link til en side der sælger de test:
http://www.radonfri.dk/da/kobtest.html

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Nu har jeg tegnet et omrids af plamagerne op med en blyant for at se om det spreder sig.

Kan det tænkes at det kan være nogle mineraler i betonnet som er slået igennem. og gået i forbindelse med malingen? Lige nedenfor billeder står der desuden en radiator som køre på +2, 24/7, så der er en konstant temperatur i rummet lige under 20 grader.

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det eneste jeg har set af mineraler der kommer ud fra beton er salpeter, som giver de her hvide bløde udblomstringer og som smager utrolig salt hvis man røre det med hånden og lader tungespidse strejfe det sted på hånden hvor du har rørt udblomstringen.

Og det der er jo gult, så det ligner umiddelbart "bare" et almindeligt gennemslag som kan komme efter alt muligt forskelligt, det kan være en vandskjold, løbesod, nikotin, rust, vi har endda prøvet et gennemslag på en nyopsat gipsplade efter instantkaffe fordi tømrerne havde brugt den som bordplade på byggepladsen

Jeg kan ikke sætte en finger på lige hvad det du har der er, men tror ikke det er skimmel

Men skide god ide at lave en optegning af omridset så du kan se om det udvikler sig.

Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
Hej igen..

De små områder har ikke formeret sig så mon ikke der et noget ufarligt.

Dog kan jeg konstatere at de fliser som ligger lige ovenfor, hælder ind mod muren så vandet løber ind ad. Så har derfor beslutte at grave det stykke op, ca 1,5 m for at tjekke muren udvendig.....men første til foråret

Hilsen

Michael ** Elsker mit skæve hus **
Dejligt

Vær dog opmærksom på det i det næste stykke tid, skulle det mod forventning være skimmel, så udvikler det sig ekstremt langsomt hvis det kommer et sted hvor der er godt ventileret som der, havde det været bag f.eks. et skab som stod op af muren kunne det have gået meget hurtigt.

God arbejdslyst til foråret

www.malermester-hansen.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også