Mangler hængsel/beslag til vægseng.

Hej

Jeg har planer om at bygge en vægseng - a la dem man kan købe i USA ved navn Murphy Beds.

Jeg sidder dog for tiden lidt fast med mit design, da jeg ikke rigtig kan finde nogle "hængsler" til formålet. Jeg mangler nogle hængsler/beslag (Hvis det er det denne type hedder), til når sengen skal vippe op og ned. Jeg har søgt på alle mulige typer af hængsler/beslag/lejer og har også været nede i de lokale byggemarkeder for at lede efter noget der kunne bruges - uden held.

Min konstruktion ser ud som vedlagte tegning.


Jeg har fundet et sæt til at bygge en "Murphy Bed" på Amazon, og det indeholder egentlig de beslag jeg har brug for - har også vedlagt billede, men jeg har blot brug for disse hængsler/beslag - og ikke alt det andet.


Er der nogen der ved hvad sådan et hængsel/beslag hedder, og hvor jeg eventuelt kan købe dem?

På forhånd tak.


...Allan
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej jeg har lavet en seng til min søn som ligner din.

Jeg lavede det ud fra nogle stumper jeg havde. Jeg monterede 8mm bolte skruet fast  i sidevæggen med møtrikker og store skiver (for stabiliteten) og nedenunder boxmadrassen vinkelbeslag til hegn, hvor der er passende store huller som bolten kan gå igennem afsluttende med en møtrik. Det har virket upåklageligt i 2 år.

Henning

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis