Villa ventilation - væg gennemføringer

Efter flere års tilløb, har jeg nu besluttet at installere et bolig ventilations anlæg.
I den forbindelse skal der blæses i eks. soverum, og luften føres videre til udsugningsrum. Mellem flere rum har jeg gipsvægge, med 75 mm uld i - jeg tænkte om man blot kunne lave en gennemføring i væggen på mindre synlige steder.

-findes der noget færdigt produkt til dette, evt. med lyddæmper. ?

-kan man blot skære to huller over for hinanden på hver sin side af væggen, dække dem med riste, og lade luften løbe gennem den eksisterende 75 mm lyddæmpnings isolering i væggen ?

pft

Kun perfekt er "godt nok"

Efter flere års tilløb, har jeg nu besluttet at... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af GSH på 29 dec 2013 19:07

Til Pizzabager


I så fald må udseende være pga. øjnene der ser det!!
Om der er 3-5 mm luft under døren eller ca. 15 mm kan gå ud på et.

Det er i øvrigt en af de meste normale måde at lave luft under dørene, Hr. Pizzabager

Hr. Pizzabager med flere, Prøv i øvrigt at læse hvad CRU skriver.

gsh

En dør uden dørtrin med luft under er helt normalt, og det vil jeg godt kunne se det smarte i, men kan man stå fra den side af døren som normalt slår ind mod en kant på dørtrinnet, og se luft under døren over kanten, det vil da se mystisk ud, lidt som en bildør der stikker 1 cm ud over siden på bilen når den er lukket....

Skrevet af Wezio på 29 dec 2013 18:50
Hvorfor ikke bare fjerne bundstykkerne i dørerne og montere en pæn træ eller aluliste? Mange nye huse er lavet sådan i dag og det ser ikke dumt ud!

Princip: http://www.gigtforeningen.dk/files/etgodtlivmedgigt/bolig/doertrin.jpg

Enig, det kan godt være en pæn løsning..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis