El-gulvvarme på terazzogulv

Hej alle jer LDS'ere

Jeg er så småt begyndt at renovere et ældre badeværelse med terazzogulv. Det er PT ingen gulvarme i rummet, og det er ikke umiddelbart en mulighed at etablere vandbåren gulvvarme, så derfor er valget faldet på el-systemet fra Devi.

Mit spørgsmål er så følgende:

Måtterne regner jeg med at rulle ud efter anvisningen, men hvad så der efter? Skal jeg lægge vådrumsmembranen på terazzogulvet inden jeg lægger måtterne, eller skal den først smøres på ligen inden fliserne?

Jeg regner jo med at kunne lægge fliserne direkte oven på måtterne i et lag fliseklæb, er det helt ved siden af?

Jeg har ca. 3 cm at arbejde med, hvori der også skal være plads til fliser, så jeg ønsker selvfølgelig så få "lag" som muligt...


På forhånd tak, og godt nytår
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et er jo at du ikke kan få noget til at hæfte på et glat og blankt terresso gulv, noget andet er at de dimensioner du vil lave det i aldrig vil holde, det er simpelthen for tyndt.
Skrevet af Håndværkeren på 30 dec 2013 10:18
Et er jo at du ikke kan få noget til at hæfte på et glat og blankt terresso gulv, noget andet er at de dimensioner du vil lave det i aldrig vil holde, det er simpelthen for tyndt.

og et 3. er at håndværkeren ofte svare ud fra hans forstand. Som desværre ikke altid,  trods hans store erfaring, dækker alt.  Husk at bare fordi man er gammel, kommer der stadig nye ting til

Du kan lave elgulvvarme på 10mm, og du kan få vandbåren på 16mm. Så skulle der være plads til klinker, uanset typen du vælger. 

hvis du lige sender en pm. med din mail adresse i, kan jeg sende dig et par artikler der omhandler gulvame, med el og vand.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af Illisher på 30 dec 2013 13:02

og et 3. er at håndværkeren ofte svare ud fra hans forstand. Som desværre ikke altid,  trods hans store erfaring, dækker alt.  Husk at bare fordi man er gammel, kommer der stadig nye ting til  Gulvet kunne jo slibes mat, eller trækkes over med noget lip multiklæb først. 

Du kan lave elgulvvarme på 10mm, og du kan få vandbåren på 16mm. Så skulle der være plads til klinker, uanset typen du vælger. 

hvis du lige sender en pm. med din mail adresse i, kan jeg sende dig et par artikler der omhandler gulvame, med el og vand.


Når det er et terazzogulv i et gammelt hus er der nok ingen isolering under gulvet så meget af gulvvarmen vil fise ned til regnorm og andet godtfolk

Det vil være en god ide at banke det gulv op og få det isoleret til dagens standard inden du lægger gulvvarme.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af Illisher på 30 dec 2013 13:02

og et 3. er at håndværkeren ofte svare ud fra hans forstand. Som desværre ikke altid,  trods hans store erfaring, dækker alt.  Husk at bare fordi man er gammel, kommer der stadig nye ting til

Du kan lave elgulvvarme på 10mm, og du kan få vandbåren på 16mm. Så skulle der være plads til klinker, uanset typen du vælger. 

hvis du lige sender en pm. med din mail adresse i, kan jeg sende dig et par artikler der omhandler gulvame, med el og vand.
Men når du nu har så meget forstand Illser, hvorfor har du så ikke været inde og besvare spørgeren før mig 

Som andre nævner, så var det rigtige jo nok at få banket det gamle op, og få isoleret.

Som elektriker var jeg ude og lægge devi måtter ned i et badeværelse for en bekendt. Han gad ikke banke det hele op, og krævede at jeg lagde devi måtterne ud på hans eksisterende klinkegulv. Han blandede herefter 3 sække flydespartel og fordelte det udover gulvet. herefter fik det vådrumssikring samt nye fliser ovenpå.

Jeg protesterede lidt over denne løsning som efter min mening ikke var helt efter bogen. Jeg måtte dog konstatere at han fik et fint resultat ud af det, og her 10 år efter fungerer det stadig fint.


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også