montering af rem på tumbler

Hejsa.

Jeg har en ældre Whirlpool AWZ 750 kondens tørretumbler.

Jeg er gået igang med at ville sætte ny rem på den.
Men jeg har ingen ide' til hvordan den skal sættes omkring de to hjul der er.

Jeg har ikke haft mulighed for at se det på den gamle for den var knækket.

Jeg har prøvet YouTube men uden held da de hjul der vises er anderledes.

Jeg ville mene at remmen på en eller anden måde skal ind og ligge på hjulene, men hvis jeg havde kunne tage dem ud så havde det været nemt.

Nogen der kan hjælpe?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at kende din maskine, men alene ud fra billedet, så ser det ud til, at remmen skal fra driveakslen op mellem strammerhjulene og videre til tromlen.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Nu er jeg lidt novice på det her område, så jeg forstår ikke helt hvordan det kan lade sig gøre da både rem og hjul er lukket... men det er måske også svært at forklare
Prøv og hiv i det strammerhjul du hviler din finger på.

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeps det har jeg prøvet, men det er nok fordi jeg har en ide' om at remmen skal ind og ligge på som et bælte.
Skrevet af danie på 28 dec 2013 12:50
Jeps det har jeg prøvet, men det er nok fordi jeg har en ide' om at remmen skal ind og ligge på som et bælte.
Øh ? Remmen skal ligge på de to hjul så fjederen på armen holder den stram. Kan ikke forklare det på anden måde.

Og dog, den side med rillerne skal ligge mod det ene hjul og "ryggen" på remmen mod det andet hjul. Håber det gir lidt mere mening.  

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Annonce
Jeg forstår hvad du mener Leif, jeg mener bare stadig at hvis remmen kunne åbnes kunne jeg lægge den som du beskriver.

Måske er jeg ikke så logisk anrettet... men jeg vil bare mene at når hjulene ikke kan tages af så kan jeg heller ikke få en "lukket rem" rundt om dem...

Måske kan du se løsningen på dit problem her:  www.hvidevareprofessoren.dk/da-DK/G...r/Rem.aspx 

Mvh. Leif.

Onliner:
Jeg kan se at han sætter remmen over tromlen og rundt om en aksel...og det er det jeg mener jeg ikke har.
Medmindre jeg skal fjerne den blæser eller hvad det er der sidder ved siden af hjulene.
Fra blæseren..gennem hjul"armene" og hen til noget andet sidder nemlig en aksel, den er bare ikke blottet i den ene ende før jeg måske fjerner lidt mere....
Giver det mening?

Hej
Hvad med sådan her. Så strammer hjulene vel også i forhold til fjedrene.
Hilsen Jakob
Ja det må være som Jakob har tegnet det, det giver god mening...
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis