Skal have anlagt haven til sommer!!

Hej Folkens. 

Her til foråret skal haven have et nyt vandfald.

Jeg vil meget gerne have et lille bassin, men er lidt bange for børnene. Derfor har jeg nu besluttet at det skal være denne http://www.plantorama.dk/vandfaldssten-type-b-sort

Meningen med denne tråd, er der noget jeg lige skal have styr på inden? nogle erfaringer/begynderfejl som jeg evt kan undgå ved et sådan projekt. vandet skal løbe ud i nogle granitskræver og ned i en balje. Så blive pumpet op i og komme ud af en stor granitsten jeg får boret hul i.

facadeisolering og pudsning af facader hos JTF

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så kom igen til foråret med dit spørgsmål, lige nu kan du intet ud over at flytte jord
Jeg kan ikke komme med så meget, andet end tænk på at du skal have noget strøm inden for rækkevidde.
Stikkontakter er ikke det kønneste at kikke på, så måske kunne du lave en "klippe" der kunne skjule din el installation.

Husk i den forbindelse også på at det skal være til at skille ad, hvis uheldet er ude, eller når frosten melder sin ankomst.

Jeg har haft et "springvand" jeg lavede i en spand (50 liter) som jeg gravede ned, med et låg der så var dækket af granitsten, hvor vandet kunne springe over. Min erfaring var at der forsvandt en del vand når det blæste og dråberne ikke ramte mit låg, og kunne løbe tilbage i spanden.
Udover at det skulle renses ca en gang om året for en lækker "bundsuppe" af døde bænkebidere, snegle og almindeligt snask, så fungerede det fint (hvilket er besværligt når man ikke kan få spanden op af jorden, man skal så ligge på maven og rode, til stor morskab for konen) . Jeg fandt dog hurtigt ud af og bukke noget hegnstråd, så jeg hævede pumpen 5-10 cm fra bunden, så dens filter ikke bliver fyldt med alt det snask.   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af Illisher på 30 dec 2013 12:51
ud over dumsmarte svar, kunne han jo tilegne sig noget viden omkring udførelsen, så han ikke skal bruge tid på det til foråret, men kunne gå direkte igang med at arbejde 


Ja du har travlt 

Skrevet af Håndværkeren på 30 dec 2013 10:23
Så kom igen til foråret med dit spørgsmål, lige nu kan du intet ud over at flytte jord
så længe vi har de temperaturer der er i øjeblikket er der da ikke grænser for hvad du kan lave af anlægsarbejder i haven


Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis