Hund har bidt vores fiber i stykker

Halløj

Vores hund har bidt fibermodem´et istykker, inkl kabler og det hele.

Hun har bidt selve fiberkablet og flået i det så det kun er nogle tråde tilbage ud af væggen.

Så, skal der skydes nyt fiberkabel ind ude fra vejen ? og i det tilfælde, hvem skal betale ?

Regner med vi selv skal desværre..


 The day you quit is the day you lose.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har vel en indbo forsikring og ansvars forsikring på hunden ! ( det er lovpligtigt at have ansvar på sin hund ) Hvis der er mulighed for det kan de der fiberfolk, splejse et nyt stykke på lige uden for dit hus hvor kablet går ind.
Hunden må have kedet sig bravt siden den har ødelagt noget i huset, har den været alene hjemme i lang tid ? Nogen gange hjælper det at have radioen tændt på lav styrke så der er "hjemlige" lyde.
Skrevet af Lauhansen på 27 dec 2013 15:41
Vi har desværre ikke hunden mere, og om den har kedet sig er vel underordnet.
Men tak for svar.
Når du nu skriver desværre, må du ud og finde en ny, en hund er noget af det bedste der findes, jeg ville ikke ane hvad jeg skulle gøre uden min, jeg bor godt nok også alene og får sjælden besøg af andre end dem der lige skal låne noget eller lige skal have syet noget. Så min Tiggie er guld værd i mine øjne !

Nu skal det jo ikke handle om hunde... Det var mit fiber

 The day you quit is the day you lose.
Som håndværkeren skriver kan de bare splejse den og så får du en ny fiberboks sat op. Var det Din egen hund? Jeg mener en ansvarsforsikring dækker hvis den ødelægger andres ting.

Håndværker jeg har lige fået en lille ny hundehvalp hjem for en uge siden det er en udfordring igen at skulle lære den at blive renlig.


 

Annonce
Der skal vel bare et nyt fiberkabel fra den udvendige boks til den indvendige. Den har vel ikke gnasket i den udvendige

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hvis det er det indgående kabel den har gnasket i, kan de godt være at det skal skiftes...

Fiberkabler kan ikke så nemt lige muffes som almindelige kabler. Men er det efter indgangsboksen, så er det jo forholdsvis nemt at skifte kablet...

Om forsikringen betaler er jeg mere i tvivl om.. de gør jo hvad de kan for at undgå at udbetale penge


PS: det er skønt at være hunde ejer... jeg har på den konto fået skiftet adskillige meter gulvtæppe, en foldedør, lidt møbler, efter vild leg og et par ting i haven da vores schæfer skulle lette ben det samme sted altid


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Skrevet af PinkHenrik på 27 dec 2013 18:52

Om forsikringen betaler er jeg mere i tvivl om.. de gør jo hvad de kan for at undgå at udbetale penge

Det kommer jo meget an på forsikringsselskabet.

Mange har et dårligere ry end fair er.

I forbindelse med seneste stormskade på sommerhuset fik jeg beskeden at jeg bare skulle gå i gang, hvis det blev under kr. 15.000,- ellers ville de godt lige ud at kigge. Det har jeg det fint med

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Ja og jeg har lige kæmpet en hård kamp for 20.000 fra min forsikring, i forbindelse med stormskader.

De skulle have et tilbud hvis beløbet blev mere end 10.000, fair nok, får min murer til at sende det... 3 dage efter ringer jeg til dem... de havde da ikke set noget tilbud... gen-sender tilbud, med mig på mailen også...2 dage senere, ringer igen, nu kunne de ikke se tilbuddet fordi det skal skade afdelingen tage sig af, og dem kan jeg ikke få lov at tale med... Efter en meget ophidset ordveksling, lykkedes det mig til sidst at få lov at tale med en boss... så skete der noget og jeg har nu fået lappet mit tag  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Man bliver sommetider overrasket over forsikringsselskaber.

Jeg ringede til Tryg vedr. mit kuldsejlede drivhus (som jeg har omtalt i en anden gruppe) den venlige dame jeg talte med skulle bare vide hvilken type drivhus det drejede sig om, så fandt hun prisen på producentens hjemmeside, trak selvrisiko fra, lagde 5.000 til for arbejde med oprydning og opsætning og overførte 14.000 til min konto.

Jeg skulle ikke engang dokumentere at jeg haved drivhuset eller at det var skadet.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis