Pc kabinet og Racer kontorstol

Hej

Jeg er igang med at få sat et kontor op i stuen, som både kan bruges til kontor arbejde og Sim racing. Det vigtigt for mig at holde budgettet så lavt som muligt, men med en ordentlig kvalitet.

Jeg har allerede et meget fint kontor bord, men desværre kan det ikke justeres i højden og det vil være en fordel iforhold til sim racing. Kan man for billige penge købe et bordstel som er justerbart (ikke elektrisk) lidt ligesom dem de har i ikea? ikea sælger vist bare ikke bordstellet alene, udover deres elektriske hæve/sænke..

Jeg har skaffet stortset alt hardwaren til pc'en, mangler faktisk kun processeren og få lavet et kabinet.. Jeg har købt et matx bundkort, for at bygge kabinettet så lille som muligt, da det skal stå i stuen. Hvordan laver jeg nemmest gevind i træet? For at monter bundkortet på min træ plade, skal der skrues nogle små slags skruer ned i træpladen, netop for at hæve bundkortet en smule.

Udover det skal jeg også lave en kontor/sim racer stol. Min tanke går på at købe et lækkert race sæde eller evt et orginalt bil sæde fra en sport model. Skinnerne til sædet ville jeg monter på en træplade i en passende højde og under pladen ville jeg monter 4 møbelhjul med bremse som der kan holde til en belastning på 80kg+. På den måde kan jeg låse sædet fast når der skal sim races og når den blot skal bruges som kontorstol eller en ekstra plads når man får gæster, kan den låses op. Kan i anbefale nogle gode hjul til mit behov og gerne med links til hvor de skal købes.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve at kigge på DBA, hæve-sænkeborde sælges indimellem meget billigt.
Hvad angår gevind i træ kan det gøres med en almindelig snittap til metal. Gevindet kan ikke holde til at du skruer ind og ud mange gange, men det har du vel heller ikke behov for?

Med venlig hilsen

Anders

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis