Lim til fodtøj

Har et noget fodtøj, hvor noget af det indvendige tynde stof er gået løs. Hovedsageligt sålstykket. Hvilken lim kan bruges til stof i et fugtigt og fleksibelt miljø?

På et andet par er der gået en lodret revne i den ene sål. Hvilken lim er både fleksibel og stærk nok til at lime sådan en "gummi" sål?

 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kontakt lim er det eneste der egner sig til sko !
Dem med revne i bunden kan du godt drøne ud.
Den du kan købe henne ved købmanden er udmærket, Onkel Harald har en udmærket i lidt større dåser, det der er det væsentlige er at du ikke klasker tingene sammen før limen er håndtør.
Ok. Der findes jo både en rød, grøn, blå og gul slags. Men hvis det er ligegyldigt, så prøver jeg bare med en tilfældig. Ærgerligt det ikke er stærkt nok til at lime en revne i en sål.

 

Du kan jo på tuberne se hvad de er bedst egnet til, min bror der har været skomager i næsten 40 år, havde kun to slags. En der kunne fæstne på læder gummi o.s.v. og en der kun kunne bruges hvor der var plast på skoen.
Annonce
Jeg har med godt resultat limet en revnet sål med sekundlim , så prøv det før du smider skoen ud

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Skrevet af Rolias på 27 dec 2013 07:46

Jeg har med godt resultat limet en revnet sål med sekundlim , så prøv det før du smider skoen ud


Eller Araldit.


fase
Sko der revner i sålen er af ringe kvalitet og har sikkert ikke kostet alverden, det vil et par kvalitets sko aldrig gøre ! Prøv at tænke over at det er dine fødder du skal bruge hver dag resten af livet, hvorfor skal de så ikke have det bedste ? Du køber jo ikke de billigste dæk til din bil !
Skrevet af Håndværkeren på 27 dec 2013 10:38

Sko der revner i sålen er af ringe kvalitet og har sikkert ikke kostet alverden, det vil et par kvalitets sko aldrig gøre ! Prøv at tænke over at det er dine fødder du skal bruge hver dag resten af livet, hvorfor skal de så ikke have det bedste ? Du køber jo ikke de billigste dæk til din bil !


Det kan da godt være, at skoene er af en ringe kvalitet, men der er jo blot svaret på spøgsmålet. Jeg kender ikke noget til skoenes kvalitet. Der er da mange, som køber de billigste dæk til bilen, det er da deres problem og ikke mit.


fase
Jeg synes ikke et par blundstone er billige. Men ifølge lars løkke er de jo nok.

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis