Kalkning af hus

Det er egentlig en opgave jeg først ville udføre til foråret, men vejret taget i betragtning, så kunne jeg godt finde på at gøre det i min juleferie. Ingen sol, temperaturer i plus og en høj luftfugtighed, det burde være et hit
Der er lidt alger nederst på murværket på den nordvendte væg, det vil jeg self have fjernet ! Jeg havde egentlig planlagt bare at lave en klorin/vand blanding og vaske murværket ned ! Men det slog mig da lige at klorin jo er ret kradse sager ! Er der nogen herinde der har erfaring med dette ? Vil jo nødigt gå hend og ødelægge det eksisterende kalt på murværket !

Glædelig jul til alle jer GDSer

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så brug noget Rodalon, det er meget mildt, og kan købes i de fleste dagligvarebutikker, køb den til udendørs, den indeholder dobbelt så meget af det aktive stof, i forhold til den til indendørs.

Om det er en god ide at kalke nu, ved jeg intet om...

Du bør sagtens kunne kalke nu, bare lige vær opmærksom på at der ikke må være frost i luften.
Omkring alger skal du bare have dem vasket ned og hvis Rodalon kan gøre det er det nok at foretrække frem for klorin, men i begge tilfælde gælder det om at skylle godt efter, da der ikke må være spor af den behandling du har givet væggen.

Tag fat i en murer inden du går i gang så er du er på den sikker side.

Jeg kan se du befinder dig i Jylland, så mon ikke du kan finde en murer der ved noget om at kalke i nærheden af hvor du bor? Eller tjek Hoede kalkværk, de ved en masse om kalk og kender alt til teknikken.

God fornøjelse med dit projekt.

Med venlig hilsen

Tibberup Høkeren

www.tibberuphoekeren.dk

Rodalon er indkøbt og venter lige på at vejret arter sig til udendørs arbejde, man er vel lidt magelig ! og når man er så langt fremme i projektet, så burde der være plads til kun at gøre det når vejret er helt perfekt dvs 5-10 grader, vindstille og svagt overskyet !
Mange tak for input Jeg vender tilbage når jeg har kalket ! Det ser jo ikke ud til at blive frost i den nærmeste fremtid

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Du skal da vaske ned med Rodalon medens vejret er fugtigt, så det ikke bare tørrer væk med det samme!

mvh ktm, nu med sous vide!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis