Hjælp til Jolle spørgsmål


Hej Folkens, 
Jeg er ny her på forummet og håber på at få lidt hjælp.. 
Jeg er den heldige ejer af Jollen på billedet ovenfor. Den er 16 fod og af glasfiber. Mit spørgsmål går på, om jeg kan fjerne den bagerste af de to "bænke" uden at det går udover stabiliteten og levetiden af jollen??....
Vh Thomas


Hej Folkens,  Jeg er ny her på forummet og håber... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lige et tillægs spørgsmål. når jeg skal måle om motoren skal være lang eller kortbenet skal jeg så måle til under kølen eller bare ned til der hvor kølen starter?
Skrevet af Tlysgaard på 08-10-2014 21:40
Lige et tillægs spørgsmål. når jeg skal måle om motoren skal være lang eller kortbenet skal jeg så måle til under kølen eller bare ned til der hvor kølen starter?

Ingen af delene, det du skal måle er længden fra hvor du montere udenbords motoren og ned til vandlinien. På en udenbords motor er der en finne lidt længere oppe på motor benet end den der dækker over propellen, den skal ligge lige i vandlinien når båden ligger ubelastet. Og en 5-6 hk. motor er rigeligt til den båd.

 

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis