Slibe nubret væg

Vi har en meget nubret væg som vi gerne vil slibe så den bliver hel glat. Men den er SÅ nubret at den stikker 2-3cm ud og vi har fået at vide at det er nemmest at putte en gipsplade ovenpå -er det rigtigt? Og hvad kan man ellers gøre? Jeg har googlet mig frem til noget der hedder "girafsliber"?
Vi har en meget  nubret   væg  som vi gerne vil... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Om du vælger gips væg løsningen har du også mulighed for at isolere yderligere, du skriver godt nok ikke herom, nævner det blot som en løsning.

Gipsen kræver så du laver en forskalling at fastgøre gips pladerne i, yderligere udgift, og så skal du alligevel til at spartle, det undgår du ikke.  

Eller mener jeg at fuldspartle er en brugbar løsning, du ku' måske ta' de værste "toppe" med en vinkelsliber først, men igen det sviner gevaldigt.

Ingen nemme løsninger som jeg ser det.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Hejsa.
Jeg ville vælge fuldspartling, det er ikke så galt endda...
Jeg kan anbefale at bruge et produkt lignende Ardex 828, som er et produkt man selv rører op, til første lag.
Det fede ved 828 er at det ikke synker så meget som en millimeter og er tørt på en times tid, bruger du sandspartel tager det l-a-n-g tid inden det er tørt og det kræver flere behandlinger da det synker.
Så en gang ardex og evt. en gang grov sandspartel og afslutningsvis en gang medium sandspartel og så er det job overstået
Og som tidligere nævnt i tråden, kan det lade sig gære at skrabe lidt af toppene er det ingen dårlig ide at starte ud med...

God arbejdslyst.
Mvh
Martin

www.malermester-hansen.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Mange tak for jeres svar & tid. Det har helt klart hjulpet på forståelsen Glædelig jul!

I lige måde til dig og rigtigt godt nytår.

Rart at du føler det har hjulpet dig lidt..


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Jeg ville ikke begynde at fuldspartle 2-3cm. Istedet ville jeg enten pudse det op i mørtel. Hvis rummet kan tømmes og lukkes af, ville jeg istedet leje en slibemaskine med diamantslibe skive. Den kan hurtigt fjerne al struktur. Herefter ville jeg fuldspartle de sidste ujævnheder . Der skal godt nok meget spartel til hvis der skal 3 cm på over det hele
Tak for input, det vil tage til overvejelse, giver god mening
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også