link til bygningsreglementet?

Hej med jer.

Er der nogen der har et link til bygningsreglementet?
Det jeg specielt tænker på er hvor man man må bygge på grunden og hvilke højder der ikke må overskrides osv.
Det drejer sig om en grund i bymæssig bebyggelse hvor der ikke er nogen lokalplan.

På forhånd tak :-)

MVH Njord

MVH Njord
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://lmgtfy.com/?q=bygningsreglementet

:-)

Beklager, jeg kunne ikke lade være :-)
Takker for indput...

Det jeg ledte efter er nok bedst beskrevet i linket nedenfor:
http://www.vejle.dk/Borger/Bolig-og-byggeri/Byggeri/Regler-Byggeretten.aspx
Men ud over disse regler er der nogle andre der beskriver nogle maks højde regnet fra modstående vejkant osv.....

Er der nogle der har et link der leder helt ind i denne kerne af bygningsreglementet?

MVH Njord

MVH Njord
Hmmmm ! Fisker du Njord 

Men ok. jeg kan godt se at det er et større arbejde at læse alt det igennem, og stor risiko for at det er forædlet inden du er færdig 
Prøv at SE HER

Undskyld 

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Hej igen.

Jeg mener at huske der tidligere har været et højdekrav, ud mod vejskel, der skulle regnes fra MODSTÅENDE vejside og herfra regnes i en vinkel.
Det er den del jeg ikke kan finde mere....
Og min tanke er at den måske er fjernet samtidigt med der er rettet opad på bebyggelsesprocenten, og vist også lavet om på hvordan man regner overdækkede arealer med eller ikke.....

Så fiske eller ikke....

Jeg har ledt men ikke fundet kravet og derfor er jeg jeg jo "mistroisk" da et fjernet krav jo har forenklet noget.... og hvor tit ser vi det i byggereglerne???

Men mere og mere tyder på kravet ikke er der mere (måske jeg har husket det fra en lokalplan eller andet sted....

Hvis man efter reglerne som jeg tolker dem og billederne fra linket til Vejlekommune, så ser det jo ud til at man kan bygge an facademur op i 8,5meters højde kun 2,5m fra et skel ud mod en vej. Mens man mod naboskel (eller sti) skal holde sig til 2,5 meter ind på grunden og herfra 1,4 meter op / meter man går yderligere ind på grunden. Definitionsspørgsmålet om noget er en sti eller vej må vel være at en sti kun er til at gå/cykle og køre knallert på, mens en vej er et sted der er motorkøretøjer der kører, fx også en grusvej (privat eller offentlig).

Men er der andre opfattelser hører jeg rigtig gerne om dette... For de 2,5m ind på egen grund fra vejskel giver jo noget andre muligheder end hvis der er en skrå afgrensning også......

MVH Njord :-)

MVH Njord
Annonce
Hej igen :-)

Jeg må lige høre om I mener jeg er på rette spor.. altså at der IKKE er noget skråt højdegrænseplan for byggeriet når det er ud mod vej?
Det kan jo betyde en del for de muligheder der er for byggeri, om man er "hæmmet" af et skråt højdegrænseplan eller ikke?

MVH Njord :-)

MVH Njord
...for byggeriet når det er ud mod vej?

Jeg ville kontakte kommunens tekniske forvaltning. Der er sikkert en milliard lokale restriktioner og undtagelser.

Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Som jeg har forstået det, og på de illustrationer jeg fandt da jeg lige sad og søgte efter det samme her for nogle dage siden, var det præcist som du har forstået det. 8,5m højt, kun 2,5m fra vejen af. Og 2,5m fra naboskel må du bygge 3,5m (2,5x1,4 = 3,5m) Derudover må gavl trekanten så gerne overskride disse mål lidt.
Det du leder efter er beskrevet i bilag 1, til bygningsreglementet, http://bygningsreglementet.dk/file/343540/br10_bilag1.pdf
se pkt. B.1.1.5

Med venlig hilsen
Peter Jørgen

www.peterjorgen.dk
Peter Jørgen - Design og Rådgivning
Udarbejdelse af byggeansøgninger
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis